Ik heb vanavond de sla033 van @MannetjeMar overgenomen. Zoals het hoort op een parkeerplaats bij een wegrestaurant ergens halverwege ons beider woonplaatsen.
Ik keek al heel lang naar de sla033, de vorm intrigeerde me. Maar ik dacht altijd dat hij te groot zou zijn. Laatst ook eens een grand seiko sbga229 bij @SuperC gepast, en dat viel me niet echt mee qua grootte, al vond @SuperC het van een afstandje prima kunnen. Hij zal wel gelijk gehad hebben.
Toen zag ik de sla033 van @MannetjeMar te koop staan, en ik dacht ânu of nooitâ. Vervolgens veel gelezen over het vergelijk van de 6105, de sla033, de spb151, en de nieuwste reissue (ben het typenummer even kwijt, die met de datum op half vijf). Maar als ik alles tot me nam, dan was het alleen de sla033 die het kon worden. Het mooiste afgewerkt, de meest originele looks van de reissues. En de meest Grand Seiko achtige van alle âUemuraâsâ zoals ik ze maar zal noemen. Met het 8L35 uurwerk, het mooie datumvenster, de opgelegde omrande indices. En de geweldige brushing en zaratsu polishing. De algehele afwerking is naar mijn idee echt van Grand Seiko niveau.
Contact gehad met @MannetjeMar wat heen en weer gebeld en geappt. Nog eens het Uemura topic bekeken, blijven twijfelen over het formaat. En na wat crossmatching kwam ik erachter dat @watchup zowel de sbga229 als de sla033 had. En hij me dus kon vertellen hoe ze zich tot elkaar verhielden. Nog bedankt voor de zeer exacte toelichting, tot in de tienden van mm.
Het eindoordeel was dat de sla033 kleiner zou vallen dan de sbga229. Dus een afspraak gemaakt met @MannetjeMar in de hoop dat hij niet toch te groot zou vallen.
Eenmaal om de pols was het niet mijn kleinste horloge, maar vond ik het zeker kunnen. Dus de deal gedaan, na uitgebreid te hebben staan kletsen in een kouder en kouder wordende voorjaarszon, en op naar huis. Thuis de rubber band gelijk gewisseld voor alligator. Ik weet het, het hoort niet op een duiker. Maar ik ben hoogstens een deskdiver en ik vind het comfortabeler dan rubber. En eigenlijk is dit toch gewoon een grand seiko, en die moet kunnen op een alligator bandâŠ