NA Grand Seiko + vraag

Beste forumleden,

Zoals al aangekondigd in mijn ‘even voorstellen’ topic was er een Grand Seiko in aantocht, en hij is inmiddels binnen! Ik heb van een forumlid een prachtige SBGR055 over kunnen nemen! Hij tikte voor mij alle boxjes (‘oude’ logo, open achterkant met zicht op het mechanisme, 39mm) en is in het echt nog mooier dan de plaatjes! Wat mij betreft de perfecte aanvulling op mijn speedmaster!
Ik wil graag zelf de bracelet aan kunnen passen, dus ben online op zoek naar het juiste gereedschap. Weet iemand welk formaat schroevendraaier ik hiervoor moet hebben? Op fora varieert het van 1 tot 1.5mm…
Hieronder vast een plaatje!

Groet, Paul

36 likes

Mooi hoor! Veel plezier ermee (je vraag zal anders moeten beantwoorden).

1 like

Heb geen antwoord op je vraag, maar kan wel zeggen dat je een heel mooie aanwinst hebt! :ok_hand:

1 like

De rode Bergeon schroevendraaier van 1.2mm.

En een tip, plak de zijkanten eerst af met plakband en prik daar doorheen om de schroef los te draaien. Dan heb je minder kans op uitschieters.

En als iets bij het vastdraaien stroef gaat, bekijk dan of alles echt goed loopt, want het moet weinig kracht kosten. Soms zit het pinnetje scheef, en dan lijkt het goed, maar voel je aan de kracht die je moet zetten dat er iets scheef zit.

7 likes

Mooi! Gefeliciteerd. Zal ook top staan op een leren band.

1 like

Tis wel een gepriel hoor die schroefjes :wink:

1 like

Mooi, gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Prachtig horloge, ook mooi met die dubbele indices

Dankjewel!

1 like

Ik zou 1.6 gebruiken.
En 1.2 voor beads of rice band.

1 like

Ik heb geen 1.6, maar ik vraag me echt af of er 0,4mm ruimte is om een 1.6 te gebruiken waar ik een 1.2 gebruik. Maar jij hebt zeker weten meer GS banden op maat gezet dan ik, dus als jij het zegt…

Prachtig!

Niet groter dan 1,2 en niet kleiner dan 1,0
buisjes horen in het midden .vastmaken eerst 1 schroefje vastdraaien dan buisje erin dan 2 e schroefje. het draait namelijk gemakkelijk scheef .veel succes en plezier ermee!

Mooie GS met smooth Crown Guards
vooral de witte plaat!

Kwijlenswaardig horloge! Man, man, wat is ‘ie mooi.

Ik heb geen GS en ken het hierboven genoemde systeem niet. Begrijp ik goed dat het om 2 schroefjes gaat, met in het midden een (moer)busje?

Klopt ‘ enige manier om het buisje precies in het midden te krijgen.eerst 1 schroefje erin. anders draait de boel gemakkelijk scheef
zelf meegemaakt namelijk.

Ik ook. Daarom zei ik hierboven ook ergens dat het vastdraaien gemakkelijk moet gaan. Als je kracht moet zetten, zit er ergens iets scheef.

Ja je had het ook goed uitgelegd inderdaad.
het 1e schroefje zorgt dan wel dat het pinnetje
goed zit .we missen wel een micro adjustment
helaas. gewoon bandje erop s‘zomers

Klopt! Ik heb het ook gedaan zoals boven omschreven met de 1.2mm schroevendraaier en hij past nu perfect om mijn pols! Staal heeft meestal mijn voorkeur maar ik ga toch ook op zoek naar een mooie leren band! Ik zag dit plaatje op internet en dat ziet er ook erg goed uit!