NA: Grand Seiko

Vandaar de quartz. :slight_smile:

De meeste horloges zijn 4800 A/m, trouwens, tegenwoordig. Da’s genoeg voor gewone lieden, en beter dan vroeger. :+1:

1 like

Prachtig duo! Genieten maar! :star_struck:

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige Grand Seiko. Het is een plaatje!:slightly_smiling_face::+1:

Vooral in combinatie met jouw Omega vind ik het een zeer goede keuze.

Geniet ervan.:slightly_smiling_face:

1 like

Beauty :ok_hand: …veel plezier ermee :+1::grinning:

1 like

Laat 60 Gauss nu precies 4800 A/m zijn :blush:

Milgauss en Damasko zijn 80,000 A/m, oftewel 1000 Gauss=Mille Gauss. Dat is dan theoretisch “16,66 keer zo goed”. Magnetisme neemt echter exponentieel toe met de afstand, dus je kunt wel met de laatstgenoemde een aantal centimeters dichter bij een sterke magneet komen zonder in de problemen te komen. (dan met een 60 Gauss). Maar in het dagelijks gebruik moet je deze horloges ook niet rechtstreeks op een magneet leggen.

2 likes

Mooi, mooi, veel draagplezier, :+1:

1 like

Ja, da’s een cirkeltje. TS zegt dat de spec 4800 A/m is. @Captaingingerbeardd maakt daar 80 Gauss van, en ik gebruik de oorspronkelijke Seiko spec weer.

Mijn hoofdpunt was dat alle horloges zo’n beetje die ISO-764 normering volgen, en dat dat voor 99.99% van de bevolking genoeg is.

Die Ingenieur Resistence die bijvoorbeeld zo’n 6000 gauss kan hebben is aardig over de top. Ik denk dat je hele rare banen moet hebben om met dat soort velden geconfronteerd te worden. :slight_smile:

Dat is inderdaad de sleutel. Als je je speaker uit elkaar gaat schroeven om er andere onderdeeltjes in te zetten, doe je horloge dan even af. :slight_smile:

1 like

MRI schoonmaker ofzo

2 likes

Wauw!
Ik zit naar exact dit model te loeren.
Volgens mij is het een geweldig horloge. Hoe verhoudt deze zich tot je pols? Best een kleine maat toch?

2 likes

Huh?

2 likes

Diegene die ik nog niet bedankt heb, bij deze.
Gaat helemaal goed komen​:+1::+1::+1::+1:

Erg mooi en stijlvol horloge! Geniet ervan! :smile: :+1:

2 likes

Ik heb een vrij kleine pols en zoals je ziet op mijn wristshot zit hij perfect. Draagt groter dan zijn afmeting. Metalen bracelet draagt erg comfortabel.
Ben je een keer in de buurt mag je best een keer passen.

2 likes

Prachtige klok, gefeliciteerd.

1 like

Pardon. TS maakte daar 60 Gauss van, jij postte alleen een citaat met de vraag of het niet weinig was, en ik maakte een typo op de telefoon die er 80 van maakte.

Wat een rommeltje. :slight_smile:

2 likes

Een baan waarbij je in de buurt komt MRI-scanners kan wel eens aan die eisen voldoen. Dit uurwerk is daarom volgens mij best geliefd bij radiologen:

Maar nu ik dit typ, denk ik wel: zo’n sterke magneet en een metalen kast…:thinking:

On topic: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

Mooie en weloverwogen keuze.
Geniet van je GS :+1:

1 like