NA groen Glashütte Original

Een tijdje geleden kwam de groene Glashütte Original Sixties hier al voorbij. Deze dus:

De meningen over dit horloge waren op zijn zachts gezegd verdeeld, maar ik vind hem echt prachtig. Misschien niet een horloge dat draagbaar is bij alle gelegenheden, maar in ieder geval wel een horloge met een eigen smoel en een prachtige afwerking. Zomerse funk om de pols zullen we maar zeggen. Dat mag ik wel.

Dus is dit een NA van deze mooie groene GO? Nee. helaas niet. Maar gister kwam er wel een pakketje aan om wat groen toe te voegen aan mijn Panomatic Lunar. Een pakje met twee banden. Waaronder een groene.

De groene is van een mooi suede-achtig haaienleer gemaakt. Hij is duidelijk aanwezig, maar het zwarte in de groeven zorgt er wat mij betreft voor dat het niet te veel ‘in your face’ is. Sommigen hier zullen er misschien van gruwelen in combinatie met dit horloge, maar voor mij geeft het een mooie speelse draai aan het geheel.

De andere band is een mooie kastanjebruine hornback. Van een wat jonger dier, zodat de ‘horns’ wat subtieler zijn en er twee rijen op de 20-18mm breedte passen. De kwaliteit en afwerking is echt prachtig. Deze gaat zeker een hoop draagtijd krijgen.

Net als bij de Glashütte Original Sixties, zijn dit misschien niet de banden die draagbaar zijn bij elke gelegenheid. Zeker de groene niet. Maar in de zomer met een T-shirt? Ja, dat werkt voor mij.

14 likes

Jeetje, ik was me toch blij toen ik dacht dat je de Sixties had aangeschaft… Laatst in het echt gezien, en hij was geweldig. Wellicht binnenkort in dit theater, hij kriebelt enorm :wink:

Wat ik van je nieuwe banden vind ben ik nog niet helemaal uit. Het is speels, maar of ik het vind passen?

3 likes

Hij staat op de lijst… Zou me niks verbazen als hij hier een keer komt.

1 like

Ik zeg doen! Koop ik hem daarna wel van je over voor een leuke tweedehands prijs, hoef ik de afschrijving eens niet te pakken :joy:

2 likes

Ik wilde net voorstellen om het andersom te doen… :wink:

1 like

Nee, dus… :slightly_smiling_face:

Mijn beste,

“Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment”.
Veel draag-plezier dan ook met deze eigenzinnige horloge bandjes.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like