Het is een prachtige Christopher Ward C63 Sealander Automatic! Wanneer je de website erop naslaat dan wordt de Sealander als volgt omschreven:
“Wanneer de werelden van werk, vrije tijd en avontuur vervaagd zijn, heb je een horloge nodig dat niet alleen een betrouwbare tijdwaarneming levert, maar er ook overal goed uitziet - van de zijkant van een berg tot je ‘WFH’ café-hotspot.”
Klinkt super, maar ik wilde eigenlijk gewoon een groene en mooi groen is hij! Nee, alle gekheid op een stokje, ik was op zoek naar een dressy horloge met een kleurrijke wijzerplaat. In mijn horlogedoos zijn alleen chronografen en duikers te vinden namelijk. Deze kwam al redelijk snel op mijn netvlies. Ik twijfelde nog even om niet eerst een witte Nomos Club te kopen, maar die zijn niet te vinden op korte termijn. Mijn geduld was toen op en ik hem op de bestelknop gedrukt. Twee dagen later lag hij op mijn deurmat. Je hoeft niet bang te zijn voor importkosten, want dat regelt Christopher Ward gewoon voor je. Op het forum las ik ergens ook nog een kortingscode, waardoor ik voor een hele nette prijs (630 incl verzending) dit horloge kon aanschaffen. Je leest het vaker op het forum, maar nu ga ik het ook gewoon een keer zeggen: bang for buck! Dat is wat het is, niet meer, niet minder.
De specificaties:
- Diameter: 39 mm
- Hoogte: 11,25 mm
- Lug-to-Lug: 45,8 mm
- Gewicht van de behuizing: 61g
- Waterbestendigheid:15 ATM (150m, screwdown crown)
- Sellita SW200-1
- Gangreserve: 38 uur
- 28.800 p/u (4 Hz)
- Lume: SLN X1 BL C1
- Bandmaat: 20 mm
- Saffier glas
Wat mij echt opvalt is hoe licht hij is in vergelijking met mijn Damasko en Speedy. Komt natuurlijk ook door de leren band. Ik voel amper dat hij om de pols zit.
Daarnaast valt mij ook de mooie kast op, niet alleen de mooie groene wijzerplaat met allemaal gekke krasjes, maar ook de afwisselende matte en glanzende bewerking van de bezel. De opgelegde indices maken hem helemaal af. Hij is echt heel mooi.
De band heeft een quick release, wat het makkelijk maakt om de banden te swappen. Weet niet of ik dat vaak ga doen, vind het leren bandje erg mooi samen met de groene kleur van de wijzerplaat.
Ik twijfelde nog wel een beetje over de datum, aangezien ik no date sterk prefereer, maar de plaatsing op de 6 maakt het nog steeds mooi symmetrisch en door de kleurstelling stoort het niet.
De lume is ook prima, maar vind ik eigenlijk helemaal niet interessant:
Dit horloge heeft een prima plek in mijn bescheiden horlogedoosje en ik ben er erg blij mee.
Vragen en opmerking kunnen gemaild worden. Bedankt voor het lezen en tot volgend jaar!