Na: Grote lemania stopwatch met minuten en urenregister

Ik probeer mijn uitdijende stopwatchverzameling te beperken door er een aantal eisen aan te stellen (minerva of EP, rattrapante en uienkroon) maar deze rariteit kon ik niet weerstaan.
Hij is groot voor een stopwatch (6,5 cm) maar geeft naast de seconden ook de minuten en de uren aan. Nooit eerder zo gezien (maar ben dan ook nog een groentje :smirk:)
Op de achterzijde staat dus property of ATV dus wellicht voor tv programma’s gebruikt of zo?
Vandaag mogen ontvangen, en ondanks dat je er niet zoveel aan hebt, vind ik het een leuke en aparte aanvulling>

7 likes

Mijn beste,

Leuk!!
Ziet er nog goed uit zeg. :+1:
Geef hem dan ook een mooi plekje in de collectie!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Leuke aanwinst, veel plezier ermee!
Misschien nog een plaatje van de binnenkant erbij?
Daar ben ik altijd gek op. :stuck_out_tongue:

1 like

:thumbsup: Mooi uitbreiding van je verzameling :wink: heb je ook een foto van het uurwerk?
Groeten Iwan :motorcycle:

2 likes

Nog niet, ga ik morgen maken dus komt eraan :wink:

2 likes

Dit dus.

En netjes op zijn plekje bij de rest:

2 likes

Zoo, fraaie collectie! En een net uurwerkje binnenin. :smile:

Wat wel opvalt dat de meeste van je stopwatches nog zo’n mooie witte dial hebben, zou dat komen doordat ze in tegenstelling tot veel vintage horlgoes een groot deel van hun leven in een doosje hebben doorgebracht?
(Of zijn het gewoon emaille dials, die verkleuren nauwelijks. :grin:)

1 like

Er is er maar een met een verkleurde dial, dat is linksboven de slalom(hanhart), bij die andere gele is het plexi vergeeld.
De rest is wit idd, meest (een soort ?)plastic dat idd nog netjes wit is. Wellicht inderdaad doordat ze hun leven grotendeels opgeborgen doorgebracht hebben.

1 like

Mooi zo bij elkaar :scream::grin:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Da’s een nette! Erg mooi

1 like