Een snelle zoektocht op dit forum laat zien dat er minstens zes andere NA topics over dit horloge zijn geschreven. Er zijn er ongetwijfeld nog meer die ik niet gevonden heb. Ik ben er ook niet speciaal voor naar Japan gereisd, zoals anderen op dit forum dat wel gedaan hebben (hoe vet!)… Is dan nog een NA topic over dit horloge HF-vervuiling? Tsja, wat al die andere horloges niet hebben is dat het niet over MIJN nieuwe horloge gaat. Dus, kortom, een NA topic over een horloge dat bij veel mensen hier wel bekend is.
Sinds begin dit jaar trekken horloges bovengemiddeld mijn aandacht. Allerlei kastvormen, kleurtjes, varianten indices en andere zaken passeren in mijn hoofd regelmatig de revue. De SBGX261 bleef daarbij eerst enigszins uit beeld. Je zou kunnen stellen dat het horloge tamelijk saai oogt. Dat beeld veranderde toen ik afgelopen zomer het horloge eens in het echt mocht vasthouden. De wijzers en indices zijn fantastisch afgewerkt en glimmen je tegemoet op de zwarte plaat. Zoals vaker bij horloges doen foto’s het horloge geen eer aan. Zien hoe het horloge in het echt met het licht speelt doet die eerste saaie indruk geheel vergeten. De manier waarop de secondewijzer iedere keer stipt de secondenmarkering raakt is op de een of andere manier erg rustgevend en stemt bij mij tot volledige tevredenheid. Ik kan er helemaal gelukkig naar staren. Met al het technische vernuft waarmee Grand Seiko zijn 9F quartz uurwerken in elkaar steekt zal ik niemand hier vermoeien. Daar zijn topics en websites over volg geschreven.
Bovenstaande was meer dan genoeg om na enkele maanden verliefdheid de knoop door te hakken; de GS moest er komen. Afgelopen zondag op de bestelknop gedrukt en gedurende de kerstdagen de reis van het pakketje met belangstelling gevolgd. Die reis ging bijzonder vlot want gisterochtend stond de bezorger al voor de deur! Even wat priegelen met de kleine schroefjes van de horlogeband bij het op maat maken daarvan, maar het resultaat stemt zeer tevreden. Het horloge lacht mij sindsdien tegemoet. En ik lag zeer gelukkig terug
Tijd voor kiekjes:
Het is een feestje!
Fijne jaarwisseling!