NA: Hail to another King

Nou ja, zo zwaar ook niet. Maar, eh, 't is niet anders, ik heb geen liggende rente, althans nu niet meer. Het kostgeld van de kids is verhoogd en mijn eega heeft haar contracturen verhoogd naar pakweg 70 per week. Ik heb gemeend dat nog niet te hoeven doen, want er moet tenslotte iemand tijd hebben om op horloges te passen.

Dus zoals het in een koninkrijk gaat mag het plebs dan onder knoet om de King te pleasen.

Maar goed. Ja, het gaat wat hard. En heb ik wat eerder dan gepland/verwacht waar ik de afgelopen jaren aan over het nadenken was. Afbouwen… wut? :thinking: eh :crazy_face: Het is vast het voorjaar in de lucht.

Want de andere gedachte was om Seiko te blijven waarderen als merk en dan uit de belangrijkste Europese lijnen iets aan te schaffen wat me op de één of andere manier blijft triggeren. Bijzondere wijzerplaten en historie.

Dus na de zeer recente 110th Emaille aanschaf, eh… tsja…

In ieder geval. De serie begint met een GS Skyflake, een blijver, beloofd. Want meerdere keren benadrukt door mijn eega: “dit vind ik echt het mooiste horloge wat je de afgelopen jaren heb gehad. En als deze weggaat zal het voelen alsof je mij de bons geeft…:cold_sweat:

Daarnaast een Presage Craftmanship Urishi Kanazawa, Presage (elite) Emaille Laurel hommage en een Prospex NightVision. Allemaal wat minder gangbare modellen en in zekere zin gelimiteerd.

Daar ontbrak dan wel, zeker als (gevoels-) tussenstap tussen GS en Presage, een King Seiko.

De her-creatie (SJE083) die als eerste werd uitgebracht bracht al een trilling teweeg, maar die is wel heel erg dress.


Plaatje van het webz

Toen kwamen de nieuwe modellen in 2022, Maar 37mm… zucht… mwah… klein, jammer… Toch maar een paar keer gepast. De versies met zilveren/grijze en rode wijzerplaat.

De laatste is wel erg rood. Gaaf, maar niet voor mij.


Plaatje van het webz

De varianten met zilveren en grijze wijzerplaat vielen voor mij als geheel best wat weg in combinatie met de stalen band. Beetje, eh, grijs, zeg maar en op een leren band weer heel dressy.

We scrollen door.

Weer eens gepast… en nog eens… Tot ik ergens rond de Kerst de “gewone” bruine in het echt zag, dat begint er op te lijken.

Even vergeten vanwege allerhanden andere (horloge) perikelen.

En toen kwam @FRANS3 voorbij met een gelimiteerde KS met een schildpadpatroon in de wijzerplaat én een mooie honing-smoke achtige kleur en gouden logo en secondewijzer. En zijn foto’s zijn echt top. Dus ik was verkocht.

Dacht ik.

Ik ben gaan passen, maar helaas. Hoe mooi ook, kreeg ik niet die kortsluiting die ik had verwacht bij het zien in het echt.

Blijkbaar ben ik toe aan een eenvoudig horloge met stalen band en no-date, maar wel in een niet zo standaard kleur en toch onder de radar.

Nou, de gewone bruine lag er naast en die gaf wél de kortsluiting.

Dus… tadaaaa. Mijn nieuwe toevoeging en de laatste voor dit jaar. (ik beloofd! niks meer :sweat_smile: )

Ik heb ook wat macro foto’s gemaakt, maar het wordt geen vergelijk tussen Grand Seiko en King Seiko. 't Is een ander segment, maar ik ben wel onder de indruk van de afwerking en over het uurwerk (waar ik zelf geen problemen mee heb en +2 tot op heden, dus niet slecht) gaan we het niet hebben. :smiley:

Maar… rust. :relieved:

Caseback

De brushing is heel fijntjes en de kroon netjes en strak afgewerkt.

En die band… da’s echt wel een topper qua comfort. Veel band voor het geld ook, om het maar zo te zeggen.

En vooral niet te klein door de wat langere lugs. Gelukkig. :smiley:

Enne, op een suede Molequin Walnoot ook niet te versmaden.

Een sunburst King in de zon

Voor de liefhebbers dan ééntje voor wat betreft afwerking van de plaat en wijzers. (helf brushed en helft polished overigens. Heel goed Seiko, bravo! :ok_hand:

En dan om het af te maken, naast de grote neef. Een esthetisch zeer verantwoord setje geloof ik. Blij mee.

En deze keer gewoon geen Good, Bad, Ugly. Want ik vind hem gewoon te leuk voor een “review”.

A King it is. Approved!:wink:

Bedankt voor het kijken en @Frans53 en @Fate_Amenable_To_Change dank voor de inspiratie!

100 likes

Mooie aanwinst, gefeliciteerd

1 like

Heel mooi Jaco :ok_hand:t2:

1 like

Schitterende KS :+1:

1 like

Prachtig! Mooi fotowerk weer :+1:

1 like

Mooi horloge! Doen ze goed daar!

Titel is wel een beetje plagiaat, maar ik zie het door de vingers!

1 like

Hij is mooi :ok_hand:.

1 like

Mooie keuze. Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Heerlijk op die walnoot Molequin, tof horloge hoor!

1 like

Excuus! Gecorrigeerd. :wink:

2 likes

Haha, baas!

1 like

Prachtige King :ok_hand:gebed in een mooie review ! Proficiat :grinning:

1 like

Heel gaaf! Het heeft mij getriggerd om mij wat meer te verdiepen in King Seiko!

1 like

IMG_8059

1 like

Wat een pracht Seiko. Mooie aanwinst zeg.

1 like

Hee, een NA topic. Ik feliciteerde je er al mee, maar bij deze nog een keer! Het is een super tof duo, de King naast de Grand Seiko. De wijzerplaat is sprekend, dat vind ik mooi, deze is veel warmer dan mijn limited. En mooi symmetrisch.

Cool man. Veel plezier er mee.

1 like

en gelijk heb je,
echt een pareltje :+1:
draag hem met plezier

1 like

Absoluut een schitterende aankoop. Heel veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd! Ik vind 'm heel fraai! Veel plezier ermee!

1 like

Mooie KS! Veel draagplezier!

1 like