Hail to the (Air-)King.

TLDR; Fantastisch horloge, neem er ook één!

Een tijdje geleden stuitte ik op een prachtige 5500 Air-King. Die kon ik niet laten schieten, al heb ik wel even moeten nadenken. Ik had immers ‘net’ mijn Datejust 16030 verkocht, omdat ik steeds meer naar de Polar 16570 greep. Maar die is toch minder geschikt bij een overhemd, vind ik.

De 5500 Air-King bevalt mij nog steeds uitstekend. Om nu te zeggen dat het een impulsieve aankoop was, gaat te ver. Maar ik was er niet naar op zoek, de Rolex vond mij. :wink:

Ik had mijn vraagtekens bij het formaat van 34mm, ondanks mijn smalle pols van 16,5cm. Maar op staal is dat goed te doen! Terwijl hij onderweg was, had ik bedacht om deze van staal af te halen en als ‘leer-horloge’ te gebruiken daar ik mijn Polar op oyster draag (en nooit anders wil).

Maar ik voel die noodzaak totaal niet, dit ziet er goed uit en draagt heerlijk. Wellicht komt op leer nog kleiner over en dat wil ik niet.
Onder een overhemd komt de 5500 het best tot zijn recht. Als ik een casual trui draag, snak ik naar de Polar. Maar het blote armen weer komt er aan en wederom werd ik verrast door de Air-King. Prima!

Al met al heb ik een fantastische Rolex aan de haak geslagen! Ik zie ook andere kleur wijzerplaten voorbij komen. Wellicht scoor ik nog eens een roze plaat en schenk hem aan mijn vriendin. Maar tot op heden heb ik nog geen reden om deze topper de deur te wijzen!

Hier op het forum leeft de gedachtegang dat 34mm echt te klein en soms vrouwelijk is. Ik deel deze mening absoluut niet! Zeker als je de mogelijkheid hebt om te variëren met een groter broertje/zusje/neefje/nichtje.
Laat je niet afschrikken door het formaat!

image

42 likes

Dikke prima, staat je netjes.
Maling hebben aan een ander en dragen wat je fijn vindt.

Zo hoort het :ok_hand:

Keuze voor de wijzerplaat snap ik wel! Matcht ook mooi met je handtas :upside_down_face:

grapje

3 likes

Ik ga er ook één met een roze wijzerplaat aan jouw vriendin schenken.

What a coincidence.

Leuk geschreven. Nu nog een jubi-yay op de Air-King en je kan je weer ergens laten zien! :tada:

3 likes

:face_with_raised_eyebrow:

:+1:

Vind het nog wat prijzig… En dit vind ik goed genoeg.

2 likes

Prachtig horloge. Dit was in 1989 mijn allereerste Zwitserse horloge. Toen besloot ik 15 jaar later om hem te verkopen, omdat hij te klein voor mij geworden was (de horloge mode ging naar groot)
Ik kreeg als eerste eigenaar voor de complete set in nieuwstaat, met blauwe wijzerplaat ruim €1000 !! En dacht een werelddeal gemaakt te hebben :joy:

3 likes

Hij blijft lekker. Geen seconde spijt toen ik hem kocht ( mag ook niet voor de prijs die ik betaald heb :stuck_out_tongue: )

1 like

Achteraf kijkt men een koe in de kont.

Nice! Ik vind hem mooi.

En je polar kun je altijd nog op een nato dragen natuurlijk.

2 likes

Nee.

En Han, het is niet nodig om die foto weer te posten.

4 likes

Hij staat jouw pols perfect, maar op mijn 19,5cm pols denk ik toch echt dat ik er niet mee weg kom.

1 like

Jawel. :+1:

2 likes

Hangt vooral van je perspectief en de gelegenheid af, denk ik. :slight_smile:

1 like

Dat kan ook prima met die ranke meisjespolsjes van je. Staat je prima, ook al had ik met jouw polsen de olijfgroene OP gepakt. Die mij helaas net te klein viel. :grin:

Gefeliciteerd man. Veel plezier er mee.

Mijn perspectief is dat J me uitlachte. En de mijne zijn maar 17,8. :grin:

2 likes

Dat is precies wat iemand zou zeggen wanneer hij graag will dat ik die foto post.

I like the way you think.

3 likes

Verfijnd noemen ze dat. Maar dat moet een onbekend fenomeen voor je zijn. :wink:

Die kost iets meer, maar ook die had ik graag gehad.

Nee. Zo steek ik niet in elkaar.

1 like

Air King. Altijd +1 !

1 like

Zo’n Air King vind ik eigenlijk stiekem de mooiste Rolex. Was mijn inspiratiebron voor de aankoop van een OP in wit. Die bevalt me qua maat toch iets beter. Basic Rolex blijft mooi. Grijze plaat ook prachtig. Kan bij pak en bij t-shirt. Geweldig ding.

1 like

Voor mij eigenlijk andersom. Die OP’s staan gewoon heel goed. Bij jou netjes en bij @erik11 meer casual.

2 likes

Heerlijk horloge!

Deze ook trouwens

4 likes

mooie foto die bovenste, zwart komt bijna mooier uit dan in het echt haha