NA: Halios & Casio

Normaal gesproken open ik geen topic voor een nieuwe aanwinst. Deze keer is het anders, dit voelt bijzonder.
De route er naar toe is anders, Paar weken/dagen terug zag mijn horlogekist er divers uit, veelal gericht op kwantiteit. Dat wil zeggen dat ik een aantal instapmodellen had. Prima horloges, maar uiteindelijk hebben deze mij niet kunnen overtuigen om deze dagelijks om de pols te doen.

De eerste stap was om de Fromanteel Generations Johannes te verkopen, dit is gelukt en ik heb er een koper erg blij mee gemaakt. Dat voelde goed. Ik zocht naar een volgend slachtoffer. De Orient Bambino kon ook niet voldoen voor mij en deze is ook terecht gekomen bij een blij baasje, al was dat maar tijdelijk.

Tijdens de dagelijkse check van het Horlogemarkt gedeelte, zag ik een advertentie die mij enorm aantrok… Dit hoorde niet bij het oorspronkelijke idee. Dat idee was namelijk om de instappers te verkopen, eindejaarsuitkering af te wachten en dan begin 2016 een groter/bekender merk aan te schaffen.
Hmmm, om wat extra fondsen te werven ook maar de Seiko SKX009 er uit, eerder dan verwacht. Binnen een dag was deze weg en ik had inmiddels al een afspraak gemaakt om mijn nieuwe aanwinst op te halen.

Woensdagavond onder het genot van een bak koffie mocht ik dan eindelijk de Halios Tropik SS vasthouden, sterker nog… nadat het bandje keurig op maat werd versteld, ging deze gewoon mee naar huis.
Wat een apparaat! Toegegeven, mijn referentiekader laat misschien te wensen over, maar dit is een pronkstuk. Inktzwarte dial en fijne classy wijzers, een heerlijk casual horloge. Het feit dat de Halios een datumaanduiding heeft, stoort me niet eens. Dit valt niet op door de zwarte achtergrond en hetzelfde lettertype. Ik houd nu eenmaal van clean.

Na een stortvloed van woorden verwachten jullie ook foto’s. Deze vinden jullie wat verder onderaan. Omdat ik deze week ook verjaard ben, heeft mijn vriendin voor mij een Casio besteld. Die heeft eens opgevangen dat ik een dergelijk horloge best wil hebben, dat stukje van de Rolex is ze even vergeten. :wink:

Niet zo speciaal, maar wel erg leuk; de Casio A158WEA-1EF. Leuk voor in het weekend of spannende activiteiten, met een motorpak aan is een smal, fijn horloge wel prettig.

Foto’s zeggen meer dan duizend woorden… hier komen ze dan. Ik ben overigens gewaarschuwd dat de Halios zich niet goed laat vastleggen op de gevoelige plaat. Dat klopt, mijn ontoereikende capaciteiten en een mobiele telefoon helpen ook niet. Bedenk maar dat het uit een goed hart komt. :slight_smile: Van mij, voor jullie!

P-P-pocketshot!

Geleend van @EricPP


Casio A158WEA-1EF

11 likes

Mooie Halios! Proficiat!
Casio hebben we allemaal al wel eens gehad denk ik. Leuk ding om te hebben (gehad)!

Mooie klok de Halios, doet mij in de verte wat denken aan de Crepas Cayman.
Veel plezier er mee. :+1:

Proficiat! Die Halios is een zeer mooie klok…

Halios is voor mij een van de mooiste microbrands, topkwaliteit en mooie intwerpen. Gefeliciteerd!

(Casio ook mooi :blush:)

Mijn beste,

Schitterende foto’s. :+1:
Een must om te bekijken!!
En dat geld vanzelfsprekend ook voor de horloges.
Dank voor het delen.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Gefeliciteerd, ook met je verjaardag :birthday:

Mooie foto s van een mooi horloge gefeliciteerd ook nog met je verjaardag .

Sinds de aankondiging van Halios de Tropic al mooi gevonden, dat blijft! ( The Puck van hun blijft ook stoer!)

1 like

+1! :smile:

Bedankt voor de positieve reacties allemaal.

Dat klopt inderdaad, ik vind hem er ook wat op lijken. Echter, ik denk dat de Halios iets minder hardcore duiker is. Wat mij vanzelfsprekend wel aan staat. :slight_smile:

Hardcore duiker ? je bedoelt qua WR ?
Voor de rest vind ik het alle twee Dress Divers.

Nee, ik doelde ook op de mate van ‘netheid’. :slight_smile:

Leuk verhaal! Gefeliciteerd. Het is inderdaad een beauty :sunny:

Ik vat hem nog steeds niet, maar zal aan mij liggen. :disappointed_relieved:
Anyway mooie Halios en daar gaat het om. :smile:

1 like

Ik kan mezelf niet altijd even goed uitdrukken als ik enthousiast ben. :wink:
Vandaag weer om de pols, wat een topklok,

Gisteren oubollig wezen bowlen, dus de Casio om. Ook dat vond ik een aangename verrassing.

Gefeliciteerd met je verjaardag en die prachtige Halios :smile:

Hij staat je goed!

Bedankt, ik ben er erg blij mee.

De Halios vandaag op mesh gezet. Helaas zijn polsen te smal, dus ik moet schakels verwijderen.

Ik denk dat het wel goed staat. Nu maar weer terug naar de stalen band.

mooi!

1 like