NA: Halios Laguna 2 Grey

Deze week binnengekomen na 5 weken wachten. Netjes verzorgd door Forasec. Maar wat heb ik een bloedhekel aan wachten! Echter, het was het waard. De wijzers en de dial zijn echt adembenemend. Daar kan geen foto tegenop, dat moet je zien. Het is werkelijk magnifiek afgewerkt.

Het saffierglas is vlak en heeft prima AR. De afleesbaarheid onder vrijwel elke hoek is top. De Laguna komt standaard op een rvs bracelet met mooi afgewerkte hoeken. Gek genoeg voelt de band minder zwaar aan dan ik had verwacht. De schakels zijn met een schroefverbinding verbonden en dus makkelijk op maat te maken. Enig minpuntje is dat de sluiting mij niet het kwaliteitsgevoel geeft zoals het horloge mij zelf wel doet. Het voelt wat goedkoop aan jammer genoeg. Hier had Jason wellicht meer aandacht aan kunnen besteden. Leuke bijkomstigheid is wel dat er een extra lederen strap met mooie rvs buckle is meegeleverd, dit werd nergens vermeld. Dit is wel een kwalitatief uitstekende strap trouwens, mooi.

Aangezien ik al een paar dagen mijn andere recente NA heb gedragen (Heroic MS7400 bronzen brok) moest ik in eerste instantie wel even wennen aan het formaat. Met een kastdiameter van 43, hoogte van 12 en lugbreedte van 22mm, leek ie eerst wat ielig (!) aan de pols. Gezichtsbedrog natuurlijk voor mijn 18,5cm pols maar zo voelde het wel. Na een dag dragen was dit gevoel al weg en kon ik dit kleinood volledig en zonder bedenkingen omarmen. Wellicht zal een Isofrane of een mooie canvas haar ook goed staan. Food for thought. De vorm van de kast maakt haar tot een fijne wrist hugger.

De interne bezel draait via de bovenste kroon (niet geschroefd) en voelt heel solide aan. Je moet echt even kracht zetten om deze te verdraaien. Dat verschaft dit horloge extra kwaliteitsbeleving. En de lume? Ik zit de hele tijd stiekem in het donker om daar van te genieten :wink:

Al met al heel blij met deze aankoop. Oh ja, het geheel komt een in een leuke Nanuk case.

29 likes

Wat een beauty! Veel plezier!

1 like

Addendum: In de Halios tikt een vrolijk spinnend Miyota 9015 mechaniekje. Voorshands had ik hier al ervaring mee in mijn Borealis Scorpionfish. Een nauwkeurig dingetje. Als laatste dien ik nog te vermelden dat het dagaanduidingswiel ook in een grijze kleur is uitgevoerd. Daar is dus goed over nagedacht en niet zomaar een zwarte in geplempt. Tot zover maar even.

2 likes

Nice :+1:

1 like

Mooie kleurstelling en horloge!
Vind hem zeker niet klein ogen met de kussenvormige kast al is dit ook een kwestie van gewenning me dunkt.

1 like

Geweldige plaat, en top die dikke sword hands! Een Isofrane zal hem zeker goed staan. Proficiat!

gr, HJR

1 like

Staat goed op staal zeg.

Mooi!

1 like

Halios heeft weer een toppertje gemaakt. Erg mooie klok, helaas te groot voor mijn pols. Veel plezier ervan!

1 like

Mooi hoor. Enjoy

1 like

Halios maakt louter goede klokjes. De Laguna is niet mijn smaak.
Proficiat met je aanwinst!

1 like

Wat een mooie klok met een robuuste en strakke uitstraling. Ik snap dat je de lume steeds bewonderd, misschien een extra wekkertje voor een paar keer vanacht? :blush:

Gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst. :+1:

1 like

Pracht horloge! Mooie kleuren en vette swordhands👌

1 like

Heel mooi!! :heart_eyes:

Op een dikke mesh zal hij ook mooi staan!

1 like

Mijn beste,

Geweldig!!
Deze schitterende foto’s laten ons getuige zijn van een horloge-passionist ‘pur sang’!!
Ik wens je derhalve vele aangename momenten mee deze magnifieke aanwinst.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd.
Die bruine band vind ik niet passend bij de klok.

1 like

super mooi, deze gaat op de wishlist :wink:

1 like

Mooie aankoop, wordt ik hebberig van -)

1 like

Mooi hoor!

1 like

Prachtig😍

1 like

Gaaf! Ook naar gekeken en haast gedaan. Gefeliciteerd!

1 like