NA: Halios Seaforth gen 1 sunburst blue ...eindelijk!

Na een half jaar zoeken éindelijk op dit forum gevonden zoals ik 'm wilde. :star_struck:

Ik had in de tussentijd al 2 andere horloges aangeschaft, ‘to scratch that itch’, maar waar m’n Maen Hudson 38 meer de rol van understated dressy diver vervult, miste ik iets sportiefs met blauwe dial. De 2e ‘zoethouder’ was een Traska Freediver, welke een stuk meer in de buurt kwam, maar met een zwarte dial toch niet helemaal de Halios-vervanger. En de blauwe dial versie van de Traska vond ik te effen en te blauw-blauw. :sweat_smile:

De Halios draagt wat slanker/lager op m’n bescheiden pols dan de Traska, terwijl hun maten elkaar nauwelijks ontlopen;
Traska: 40mm diameter, 48mm Lug-to-lug. 12,5mm hoog (maar duikring nagenoeg even hoog als domed sapphire glas)
Halios: 41mm diameter, 47mm lug-to-lug, 12mm hoog, uren-ring wel een stuk lager.

Z’n lume is ook echt bizar sterk! :scream: 10 seconden bij het raam zitten=gratis zaklamp.
Maar vooral die specifieke kleur sunburst blue van de dial is wat me hier zo in aantrok. Drupje ‘teal/petrol’ in de kleur maakt 't zo af.:relaxed:

Al met al een prachtig horloge en deze zie ik de stal ook niet meer verlaten.

26 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst! Veel draagplezier.
Zijn leuke horloges… Klein beetje spijt dat ik de pastel blauwe destijds niet gekocht heb. Zou ik nog wel eens willen proberen.

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Veel plezier met het horloge! Ik mis 'm al :sweat_smile:

1 like

Heel mooi! :ok_hand:

1 like

Gaaf horloge… geniet ervan! :grin:

1 like

Gefeliciteerd, prachtig horloge!

1 like

dank allen. :relaxed:

Nu de vraag welke strap(s) zouden hier mooi op staan?
Heb al naar een Barton navy canvas zitten kijken.

Mensen nog tips mbt een mooie strap?

Deze strap (smoke grey canvas) is als 't goed is nu onderweg:

Altijd fijn als het lukt een horloge te vinden dat niet meer te koop is, gaaf ding!

1 like