Ha forummers,
Vandaag mijn Hammy Khaki pilot binnen gekregen en naar een kleinere collectie. Het was een heel avontuur om tot dit te komen, maar wel een leuk avontuur met vriendelijk horloge fanaten☺️
Had 2 mnd terug een aardige collectie met vooral zeer betaalbare horloges. Had al een poos de gedachte om de meeste te verkopen en dan een paar stuks over te houden.
Toen kwam als eerste de, door @Motormuis, opgezette Precista actie voorbij. Had een horloge nodig die altijd de goede tijd aangeeft, die ik zo kan omdoen en waarmee ik kan zwemmen en ravotten met de kinderen. Ik kon helaas net niet optijd meedoen met de actie ivm vakantie. Maar eenmaal terug in NL, heb ik er een van @Wezel overgenomen. En wat een prachthorloge
Nu wilde ik een, voor mij dan😉, topstuk. Een horloge die ik altijd zou kunnen dragen, een beetje opvalt en van een prijs rond de €500. Maar eerst nog mijn meest favoriete horloges verkopen die in mijn collectie zaten, de SKX009j, de Dan Henry 1970 en de Vratislavia. Ondertussen natuurlijk volop het blauwe gedeelte bekijken, kwam hier oa de Eza Sealander tegen, heel erg mooi. Daarom laten reserveren. Kreeg helaas de horloges niet snel genoeg verkocht. Daarbij begon ik hierna ook te twijfelen. Dat is niet goed, dus verder op onderzoek.
Met mijn horloges ondertussen zo goed als verkocht, zag ik daar de Hammy khaki pilot van @Olly. Prachtig!
Beetje opvallend (niet té). Een erg mooie grote wijzerplaat met toffe indeces. De lange opvallende geskelleteerde wijzers. En, zeer belangrijk, een goed uurwerk met 80 uur powerreserve. Daarbij is dit horloge mij opgevallen in de film “Interstellar”, was tijdens de film de hele tijd aan het kijken of ik dit horloge weer zag
Met een PB op gereserveerd laten zetten…laat de (dacht ik) koper van mijn SKX het in een keer afweten…sh#t…, daar gaat de Hammy! Maar gelukkig, snel een andere koper gevonden. Dussss laat deze topper maar komen!
Vandaag binnen, en ben er echt helemaal weg van! De lugs vallen mooi om mijn 17cm pols, voelt solide aan en ik heb echt het idee dat dit tot nu toe mijn mooiste horloge is. Daarbij voelt het ook alsof ik naar iets hoger horloge segment ben gegaan en dat is wat ik wilde.
Ik probeerde het een beetje op te schrijven zoals ik het zou vertellen aan iemand. Maar het kletsen gaat mij denk ik iets beter af
In ieder geval bedankt voor het lezen en ik wens iedereen een fijne dag met veel horloge PLEZIER
Gr Dennis
En dan nu de foto’s van deze mooie Hamilton Khaki Pilot day-date
De collectie toen
De collectie nu