NA: Hamilton en Week on the wrist

Naar mijn zoektocht naar een Hamilton Khaki Pilot Day Date (Interstellar) kwam ik de Hamilton Pan Europe H35405741 tegen.

Je ziet ze bijna niet hier op het forum. Ik dacht wat ziet dit horloge er leuk uit en ik ben een sucker voor blauwe wijzerplaten. Ik had al weer even geen horloge gekocht dus het begon weer te kriebelen. Na een tijdje zoeken kon ik er één overnemen van de eerste eigenaar.

Zo op het eerste gezicht lijkt het een best groot en dik horloge. Maar dat valt dus reuze mee met een diameter van 42mm, en lengte van 45mm. Ook de dikte van 11,85mm valt ook erg mee, ondanks 2x saffier.

Na het horloge nu een week om de pols te hebben gehad kan ik er het volgende van zeggen.

Het draagt heerlijk, de originele Hamilton band is dun en erg flexibel daardoor draagt deze erg fijn. Er zitten ook geen “scherpe” randen aan die in de arm drukken. De vouwsluiting is heel degelijk en netjes uitgevoerd. Door een haakje aan de vouwsluiting is de bandmaat super makkelijk een gaatje te verzetten na bijvoorbeeld een lange warme dag, waardoor de je arm wat dikker is geworden. Er zit ook nog best een leuke Nato band bij, deze heb ik nog niet geprobeerd. Ben niet zo van de Nato banden. Deze is wel heel netjes afgewerkt met Hamilton gespje. (Ginne rommel) Met een lug-size van 22mm zijn er ook genoeg andere mooie bandjes te vinden. Ik zit zelf te denken aan een honing bruine rally band van Hirsch.

De kast (lunette) is aan alle kanten mooi geborsteld waarbij de randen hoog gepolijst zijn. Dit is zeer mooi gedaan. Ik houd wel van geborstelde kasten.

De kroon is gesigneerd met de H van Hamilton. Deze is zeer makkelijk te bedienen door de vrij grove ribbels. Het is helaas geen schroefkroon maar het horloge is wel getest op waterdichtheid van 50m.

De bezel is één kant op te draaien en voelt erg degelijk aan. De bediening is niet erg makkelijk omdat de bezelring vrij plat is. De aluminium insert past wat kleur betreft precies bij de wijzerplaat.

De wijzerplaat is mooi donkerblauw en deze wordt lichter naarmate de lichtinval. Ook heeft deze een mooie sunburst. De indices op de wijzerplaat vallen mooi in de binnen bezel. (Al die horloge termen :blush:)

Door de achterkant van het saffierglas is het uurwerk te zien. Dit is een Hamilton H30 (een opgewaardeerde ETA 22824-2) Deze heeft een riante power reserve van 80uur. Dat is erg fijn als je nogal vaak per week van horloge wisselt.

Al bij al dus een erg mooi horloge. De nieuwprijs van dit horloge is €995 wat niet echt goedkoop is maar je krijgt er wel erg veel voor terug gezien de afwerkingsgraad van dit horloge.

Bedankt voor het lezen. En dan volgen nu wat plaatjes van het horloge, daar gaat het immers toch om :blush:

19 likes

Erg mooi!

Niet één die ik dagelijks gaat zou dragen denk ik maar eentje die je op speciale dagen omdoet.

Ik denk dat met een bruine band het blauw er nog meer afspat! :ok_hand:

1 like

Heel erg gaaf, deze zie je inderdaad niet vaak! Geniet er van!

1 like

Tof horloge, had deze nog nooit gezien. Maar staat je goed!

Gefeliciteerd, ga je veel plezier van hebben. Groet van zijn broertje.

2 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze formidabele verschijning!!
Ziet er magnifiek uit!!
Leuk hoor!!
Ik wens je dan ook een inspirerende tijd met deze uitdagende tijdgenoot. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Zeker een pracht !

1 like

heel mooi! extra leuk dat je hem niet vaak voorbij ziet komen,

1 like

Mooi horloge zie je inderdaad niet vaak.
Gefeliciteerd !

1 like

Mooi hoor!

1 like

Je ziet ze niet vaak. Maar het zijn schitterende horloges. Een gezonde vleug vintage zonder te overdrijven. Ik heb er ook al vaak naar zitten staren :ok_hand:geniet er van, hij is prachtig

1 like

Moooooi​:+1::+1:

1 like

Heel leuk horloge. Op de bijgeleverde nato vind ik hem het beste uit de verf komen :ok_hand:t2: Al moet ik zeggen dat de vouwsluiting van Hamilton ook heel fraai is.

1 like

De Pan Europe is fantastisch. Het is een erg mooi typisch Hamilton ontwerp, ik vind ze ook prachtig omdat ik van C-shape kasten houd. De Seiko 5 die er naast ligt is trouwens ook geweldig. Twee leuke horloges.

Gefeliciteerd en veel plezier er mee!

1 like

Echt mooi!

1 like