Al een paar jaar naar gekeken. Het horloge was me simpelweg te duur. Nu kon kon ik er eentje aanschaffen voor een redelijke prijs.
Het betreft de LE Italia versie van de Jazzmasters serie. Deze is gemaakt ter ere van het 150 jarig bestaan van Italie. Er zijn er wereldwijd ook slechts 150 van in omloop.
Het horloge bevindt zich in zeer goede staat en is weinig gedragen. Naast originele leren band met vouwsluiting zit er ook nog een slaten band bij. Uiteraard compleet in de box. De perspex box is ook speciaal voor deze LE gemaakt, maar vindt ik persoonlijk minder fraai.
Wat eigenschappen
Dikte van de kast: 15 mm
Diameter: 42 mm
Automaat: H31, gebaseerd op de Valjoux 7753 met 60 uur gangreserve
Zelf vind ik de bijzondere blauwe wijzerplaat erg fraai!
Werkelijk schitterende klok; die prachtige blauwe dial met zilveren subdials, en als kers op de taart die rode secondewijzer. Prachtig!
Heel veel plezier ermee!
(Ik had voor een Italiaanse Limited klok eigenlijk andere kleuren verwacht, iets met rood en groen ofzo )
Persoonlijk vind ik die stalen Hamilton band niet zo fraai. Ik heb 'm bij het horloge gehouden, maar vind het nog niet zo’n match. Bij dit horloge hoort naar mijn mening een leren band. Mocht ik toch de stalen band eens monteren, dan plaats ik een foto!