NA Hamilton Jazzmaster Automatic Chrono

Als fervent lezer en liefhebber van horlogerie besloten om toch maar eens voor een ‘echt’ horloge te gaan rondkijken. Maar wat dan; er is zo veel moois te koop. Maar eens verdiepen in een stoere duiker, na veel passen, lezen en rondkijken viel in eerste instantie de keuze op de nieuwe Tissot Seastar, met name vanwege de prachtige sunburst wijzerplaat. Maar de vormgeving van de lunette hield me enigzins tegen. Tot ik ineens getriggerd werd door enkele sjiekere horloges. Waarom ook niet… Daar toch maar eens naar kijken. Na wederom veel lezen, kijken en passen bleef ik terugkomen op de Jazzmaster van Hamilton. Alsof het zo moest zijn werd er dezelfde dag een aangeboden via dit forum.

Gisteren mijn nieuwe aanwinst opgehaald bij mede-forumlid Vamonos, die het horloge op zijn beurt van een ander forumlid heeft overgenomen, terwijl het horloge pas in oktober 2018 is afgeleverd door de juwelier. Het gaat om een Hamilton Jazzmaster Automatic Chrono, ref. H326160 / H32616553 v.v. zilverkleurige two-tone wijzerplaat. Origineel voorzien van een een bruin leren band, maar al door de vorige eigenaar voorzien van een zwarte leren band v.v. witte stiksels. Enkele specificaties; diameter van de kast is 42mm, 22mm lugs, uurwerk H21 met als basis het ETA valjoux 7750, 60 uur gangreserve, datumnotatie op 4 uur en wijzers voorzien van een subtiele lume, 100m ATM. Zowel voor als achter voorzien van saffierglas. Het is een sjiek maar niet al te dressy vormgegeven horlogekast, afgewerkt in een combinatie van matte en gepolijste delen. Mooi vormgegeven chrono-bediening die de vorm van de kast volgt. Ben er erg blij mee. Draagt prettig en ontzettend veelzijdig te dragen, zowel casual als gekleed. Aanrader, zowel het horloge als verkoper Vamonos :grinning:

Ik ben happy! Bedankt voor het lezen :+1:

20 likes

Erg mooi! Gefeliciteerd!

1 like

:ok_hand:
Aparte overgang van lugs naar kast, nog niet eerder gezien :astonished:

2 likes

Inderdaad net anders dan anders, houd ik van :+1::grinning: erg geslaagd

1 like

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Heel veel draag plezier gewenst.

1 like

Gaaf horloge.
Beetje dikkig kan ik me herinneren. Wel erg tof.

Zat onlangs nog naar een model te zoeken, maar deze is langs mij heen gegaan.

Geniet ervan in goede gezondheid!

2 likes

:joy::joy:

2 likes

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst!

1 like

Erg mooi horloge! Veel plezier met deze NA :+1:t2:

1 like

Zeker wat dikker dan een echte dresswatch. Sowieso is het ETA valjoux niet het dunste uurwerk icm chrono functionaliteiten. Maar draagt prettig en hoeft niet onder manchetten te passen :+1:

Gefeliciteerd met je NA, geniet er van :ok_hand:

Prachtig horloge! Geniet ervan :ok_hand:

Veel plezier gewenst met je aanwinst.

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Fraaie wijzerplaat!!
Veel plezier dan ook met deze sportieve tijdgenoot. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink: