NA: Hamilton Jazzzzzzzzmaster

Al enige tijd ben ik op zoek naar een aanwinst ter gelegenheid van een jubileum volgend jaar. Nu wordt daarvoor wat extra budget vrijgemaakt. Maar, dat is pas volgend jaar…wachten wachten en wachten dus.

Echter, tijdens het uren lange rondkijken en digitaal snuffelen kwam ik ook steeds weer de Hamilton Jazzmaster Thinline tegen. Tijdens ditzelfde snuffelen werd ik ook steeds…tja hoe zeg je dat…hebberiger :innocent:

Deze Hamilton elke keer dat ik hem tegenkwam vond ik hem erg mooi, maar iets weerhield mij elk telkens van. Vanochtend dus in de auto gesprongen en op naar Bouman om daar deze in het eggie te bekijken. En, alle twijfel was gelijk weg. Wat een prachtig horloge. Heerlijke maat met zijn 40mm en maar 8mm dikte. Heerlijke plaat met een geweldige sunburst. Al met al een hele chique verschijning.

Nu genoeg gekletst, hier de pica’s

46 likes

Erg stijlvol en mooie kleur wijzerplaat👌🏼 geniet ervan!

1 like

Prachtig👌

1 like

Een prachtige slanke verschijning :+1: veel draagplezier gewenst.

2 likes

Dank jullie wel!

Nee knuppel, 4.5mm dikte

1 like

Die jazzmasters is wel een leuke lijn, proficiat!

1 like

Dank je wel

1 like

Zzzzzzzzzeker mooi zeg. Maronne bruin trekt mij wel.

1 like

Heel mooi! Gefeliciteerd!

1 like

Zonder seconde wijzer hè. Is eigenlijk zoals het heurt bij chique gelegenheden…want dan telt telt niet echt.

2 likes

Ja, vond deze ook echt wel de mooiste inderdaad.

Dank je wel

Haha, niet dat ik daar vaak kom, maar inderdaad. Zo heurt het

Super strakke dresser. 8mm en wat een lekker kleurtje! Veel plezier ermee.

1 like

Mooi man, horloges zoals deze en uiteraard de Intra-Matic doen ze erg goed bij Hamilton. Veel plezier er mee!

2 likes

Dank je wel voor je mooie woorden Ferry.
Ik had mijzelf inmiddels gecorrigeerd inderdaad, kon helaas mijn post niet meer editen :wink: . Andere horloges waar ik naar keek zijn 8mm, en dat is al niet extreem dik. Maar, deze 4.5 mm is inderdaad echt erg bijzonder en draagt bijna ongemerkt.

Eerste Hamilton in de collectie, maar ik sluit niet uit dat in de toekomst er meer gaan volgen!

1 like

Die heb ik ook om gehad vanochtend, de 38mm variant. Toch wel even zitten twijfelen, maar komende van veelal 42mm horloges is terug naar 38mm én erg plat best een flinke stap. (Sluit niet uit dat ik later als ik groot ben de stap naar 38mm nog ga maken hoor :wink: )

1 like

Ach, zolang je 38mm all dial pair oogt het nog steeds erg groot, dus Nomos of Junghans als voorbeeld. En de Intra-Matic zelf oogt vrij aanwezig.

Maar deze 40mm staan je erg goed, de kleur is mooi, het is gewoon een leuke keuze. Ik zou me niet teveel bezig houden met de volgende. :wink::+1:

1 like

Ik vind hem heel mooi :slightly_smiling_face: Gefeliciteerd

1 like

Erg mooi! Gefeliciteerd met deze aanwinst!

1 like

Denk dat deze toevoeging essentieel is :rofl:

Maar klopt helemaal, moet en ga ik ook zeker niet doen. Nu heerlijk genieten van deze prachtige aanwinst.

Is ook zo. Ben daar ook even in de spiegel gaan kijken en dan zie je dat die echt niet zo heel klein is als dat in mijn hoofd zit. Kwam nog bij dat die op staal was, vind ik ze altijd nog iets groter ogen.

Kleur van de plaat is eigenlijk een hele belangrijke factor geweest. Had nog niets met deze kleur, ook niet dat ook maar een beetje in de buurt komt. Zwart, wit, zilver en blauw al wel.

1 like

Mooie aanwinst :+1:t2: gefeliciteerd!
Extra like voor foto 3 :grin:

1 like