NA: Hamilton Khaki Aviation 43mm

Dit is het grotere broertje van de NA: Hamilton met retrovibes van medeforumlid @estorino.

De volledige naam van dit model is: Hamilton Khaki Aviation Pioneer Small Second H76719530.

\

Het is een flinke jongen, maar daar ben je dan ook piloot voor vind ik.

Die 43mm zijn nodig om de ETA 6498-1 te huisvesten, van huis uit een zakhorloge-uurwerk. Mechanische handwinder, no-hacking, kleine secondewijzer en een gangreserve van 50 uur. Met 18.800 bph klinkt ie op de timegrapher als de dieselmotor van een oude sleepboot.

Verder: 13mm dik, 20 mm bandaanzet, lug to lug 50,5, 100m WR, oversized crown 8mm.

Er is veel om van te houden: no-date (verademing), kleine secondewijzer, de korrelstructuur op de wijzerplaat en de ‘winding experience’ - die overigens ook zichtbaar is middels de see-through caseback. Ik ben zowieso gecharmeerd van het mooie achterwerk. Het ranke 60-click bi-directional bezelwerk loopt heerlijk: het horloge verschuift er niet bij op de pols. Valt jullie bij de bezel eigenlijk niet iets bijzonders op? Het is een count down bezel. Ik had dat zelf nog nooit gezien.

Tot slot: de kast is satin-brushed, wat een elegante matheid geeft die ik heel mooi en passend vind.

Voilá - en nu nog een paar fotootjes:

Ik ben in mijn nopjes met deze aanwinst en begin mijn nieuwe hobby steeds leuker te vinden - ik krijg langzaamaan beter door wat ik écht leuk vind. Bedankt voor het lezen!

34 likes

Dat is natuurlijk wel de bedoeling en fijn dat het in dit geval ook zo is. Het is toch altijd maar even afwachten totdat je hem in handen hebt.

Dat is mooi klöjte, voor de portemonnee dan hè… :sweat_smile:

Veel draaggenot, kerel!

1 like

zo zie ik het ook,
mooie aanwinst,
draag hem met plezier

1 like

Jaa, gaaf hoor @Benkoo ! Veel plezier ermee! Het kleine broertje bevalt prima. Ik vind de wijzerplaat van jouw 43mm met de small seconds nóg mooier dan de mijne. :+1:
En zo’n uurwerk verdient zeker een zichtbodem :heart:

43mm zou echt te groot zijn voor mij persoonlijk en ik ben ook wel blij met een automatisch uurwerk met 80u gangreserve… :blush:

3 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een kloeke aanwinst met charme en sportiviteit!!

Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi hoor; de kleine seconde spreekt me heel erg aan. Gevoel van verfijning.

1 like

Kan iemand voor mij ‘NA:’ vooraan in de titel toevoegen?

1 like

Prachtige aanwinst, veel draagplezier!

Tuurlijk!

1 like

Erg mooi horloge, veel plezier ermee!

1 like

:+1: Hartelijk dank!

1 like

Veel plezier met dit horloge.

1 like

Gefeliciteerd! Veel draagplezier!

1 like

Prachtig horloge! Veel draagplezier gewenst:)

1 like

Ja mooi horloge. Leuk dat het Unitas 6498 handopwind-werk erin zit. Gefeliciteerd!

1 like

Ziet er solide uit. Mooie caseback/uurwerk ook.
Veel draagplezier.

1 like

Prachtig ding. Enne…. Laat het me maar weten als je m weer te koop zet :joy:

1 like

Veel draagplezier!

1 like

Mooie Hamilton met tof uurwerk! :ok_hand:

1 like

Heel snel afmelden hier :wink: voordat je het weet heb je een hele verzameling :smiling_face:
Maar natuurlijk wel gefeliciteerd met deze toffe Hammi :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met dit mooie exemplaar! :hugs::pray:

1 like