Het is een flinke jongen, maar daar ben je dan ook piloot voor vind ik.
Die 43mm zijn nodig om de ETA 6498-1 te huisvesten, van huis uit een zakhorloge-uurwerk. Mechanische handwinder, no-hacking, kleine secondewijzer en een gangreserve van 50 uur. Met 18.800 bph klinkt ie op de timegrapher als de dieselmotor van een oude sleepboot.
Verder: 13mm dik, 20 mm bandaanzet, lug to lug 50,5, 100m WR, oversized crown 8mm.
Er is veel om van te houden: no-date (verademing), kleine secondewijzer, de korrelstructuur op de wijzerplaat en de ‘winding experience’ - die overigens ook zichtbaar is middels de see-through caseback. Ik ben zowieso gecharmeerd van het mooie achterwerk. Het ranke 60-click bi-directional bezelwerk loopt heerlijk: het horloge verschuift er niet bij op de pols. Valt jullie bij de bezel eigenlijk niet iets bijzonders op? Het is een count down bezel. Ik had dat zelf nog nooit gezien.
Tot slot: de kast is satin-brushed, wat een elegante matheid geeft die ik heel mooi en passend vind.
Ik ben in mijn nopjes met deze aanwinst en begin mijn nieuwe hobby steeds leuker te vinden - ik krijg langzaamaan beter door wat ik écht leuk vind. Bedankt voor het lezen!
Jaa, gaaf hoor @Benkoo ! Veel plezier ermee! Het kleine broertje bevalt prima. Ik vind de wijzerplaat van jouw 43mm met de small seconds nóg mooier dan de mijne.
En zo’n uurwerk verdient zeker een zichtbodem
43mm zou echt te groot zijn voor mij persoonlijk en ik ben ook wel blij met een automatisch uurwerk met 80u gangreserve…