Was ik vorig jaar eens rustig op facebook aan het scrollen, zag ik ineens een advertentie van Hamilton tussen alle crazy interesting video’s en yoga filmpjes.
Ondanks dat Hamilton me eigenlijk nooit zo aansprak met hun field watches, vond ik deze op het Hamilton model 23 ( WOII zakhorloge) geïnspireerde ‘piloten’horloge wel direct erg mooi.

Toch vond ik de prijs van €945 op de Hamiltonsite nog aan de scherpe kant en zat lang te twijfelen, te lang, aangezien deze op gegeven moment op de site voor €1045 aangeboden werd. Een aardig gewild model dus vermoed ik, maar deze nog niet op het forum langs zien komen.
Maar elke dag op chrono24 kijkend, zag ik een advertentie voorbij komen met een vraagprijs die ver daar beneden lag, direct gereageerd en de koop was gesloten. En hij ziet er heel tof uit, de maat van 38mm is kleiner dan ik gewoonlijk draag, maar dit maatje is ook erg fijn.Onder de kap het H10 kaliber met volgens opgaaf 80 uur power reserve. Een saffier met AR om doorheen te kijken en voor de leuk een zichtbodem.

Jammer dat Fedex er week over moest doen om het pakketje hier te krijgen vanuit Italië, maar eindelijk is ie er dan. Al met al een stoer, verfijnd horloge. Lekker simpel maar toch stijlvol. Met een soort van heritage narratief, altijd leuk.