NA: Hamilton Khaki Aviaton Pilot Pioneer Mechanical

Een mondvol voor dit kleine fliegertje! Want: ‘slechts’ 36mm.

Ik had een aantal eisen voor de nieuwste aanwinst

• Een witte of zilveren wijzerplaat
  • Afmetingen max 38mm, lug to lug max 47mm maar liefst 36mm met een lug to lug van max 45mm.
  • Minstens 50m WR, liefst 100m.
  • Manueel opwindbaar. Ik wilde meer interactie met een nieuw horloge. En zo kwam ik weer bij Hamilton uit. Toen dit model echt volledig op mijn radar kwam en ik op verder onderzoek uitging kreeg ik steeds meer het gevoel kreeg dat dit heerlijk complementair zou zijn aan mijn Khaki Field automatic 38mm met zwarte wijzerplaat. Goede deal ‘grey market’ gevonden en hoppa!
    De checklist zag dat het goed was: 100m WR, zilveren wijzerplaat, 36mm en een handopwindertje.
    Verder heeft het horloge een aantal zaken wat me erg aantrok. Allereerst dat het geen datum heeft. Dat heb ik al op mijn KFA, en eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dat niet heel vaak gebruik. Overigens is de puurste W10 heruitgave van Hamilton, wat dit horloge is, natuurlijk met de zwarte wijzerplaat. Ik was echter standvastig dat ik contrast met de zwarte field wilde en vind de zilveren wijzerplaat enorm veel charme en karakter tonen. Van dichtbij is de korrelige textuur van de wijzerplaat een detail waar ik me heerlijk in kan verliezen en de voornaamste reden dat ik dit horloge aan mijn bescheiden collectie wilde toevoegen.
    De vormgeving van de kast is even wennen , het horloge draagt iets groter dan je van een 36mm met circa 42mm lug to lug zou verwachten.

Verder is dit een horloge dat schreeuwt om verschillende NATO’s / 2piece nylon of leren bandjes. En dat is een ander aspect dat ik erg waardeer aan het dragen van horloges – hoe een bandenwissel weer nieuw elan aan een horloge geeft. Voor nu is ze nog op de meegeleverde standaard Hamilton NATO, maar dat zal niet lang gaan duren. Ik ben al lekker aan rondgluren naar bandjes.

En zo kwam het dus tot mijn nieuwste aanwinst. Tijd voor de honeymoon en op tijd voor een tripje naar de Scottish Highlands later deze maand!

8 likes

die ziet er inderdaad goed uit,
draag hem met plezier

1 like

Dankjewel! Het is even wennen zo’n NATO bandje maar het horloge zit echt stevig geplant op de pols en voelt kwalitatief dikke prima :slight_smile:

1 like

Nog even wat extra kiekjes, kan er geen genoeg van krijgen :grin:

Het is ook niet iedere dag new watch day :sunglasses:

2 likes

'k vind hem mooi.
Proficiat met de aankoop en geniet van deze Hamilton!

1 like

Gefeliciteerd :+1:t2: