NA: Hamilton Khaki Field 36mm

Niet eerder een NA geschreven. Deze is het wat mij betreft waard.

Al eerder een Hamilton Khaki Field 38mm (pvd black) gehad. Verkocht. De 36mm titanium x Engineered Garments versie gemist. Deze kans gepakt! Via Chrono24 de nieuwe 36mm (H69399930) variant gekocht ter ere van het 250 jarige onafhankelijkheidsjubileum van USA. Al neem ik dat laatste enkel ter informatie aan.

Doorslaggevende design specs:

• 36mm diameter
  • 10.2mm dikte
  • 10bar waterdichtheid

Overige specs:

• fixed lug bars
  • geïnspireerd op klassiek field watch design FAPD 5101
  • handopwinder
  • acryl glas

Geleverd in een (standaard?) Hamilton doos met een info flyer over het stukje heritage en een kaki katoenen NATO band.

Wat positief opvalt is de strakke kroon, het mooie acryl glaasje en de haast zachte finish van de kast. Ter vergelijking zag ik in een Zuid-Koreaanse YouTube review de vergelijking met de 38mm variant. Zie het verschil:

Blij mee! Nu opzoek naar extra banden ter afwisseling van deze toch wat klassieke kaki groene canvas NATO.

37 likes

Even je topic veranderd van advertentie naar algemeen, zonde om te verkopen als je er zo blij mee bent :sweat_smile:

Gefeliciteerd met deze leuke NA!

7 likes

:joy:

Toffe NA, gefeliciteerd. Gewoon een goede keuze :+1:t2:

Erg leuk, zit er ook al een tijdje naar te loeren :face_with_peeking_eye:
Enjoy!

lekker zo,
geniet ervan

Mijn beste,

Een plezante aanwinst!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Mooi verhaal leuke foto’s en goede keuze! Enjoy!

Hele mooie NA! Wat mij betreft de meest geslaagde Khaki Field.

Geniet ervan!

Lekkere Hammie :+1:t2: gefeliciteerd met je aanwinst.

Gefeliciteerd :ok_hand:

Een absolute topper deze. Blijf erbij dat het bandje hem uitstekend staat maar snap evenzogoed de behoefte om diverse straps te proberen want daar vragen deze horloges om.
Mooie foto’s van de details en de afwerking is zeer goed.

Enne, ja dat is de standaard Hamilton verpakking.

Enne x2, die Engineered Garments met z’n half open caseback was ook gaaf. Alleen vond ik daar het dna een beetje teveel van de wijzerplaat gedestilleerd als het ware. Dat doet deze beter met perfecte typografie. Eigenlijk klopt echt alles van begin tot eind. Warme look met acrylglas, gematteerde wijzerplaat, sandblasted kast, handopwinder.

Ben wel fan van deze hoor! Heel veel genot ervan!

Wat een mooi horloge, afwerking, stijl, historie en een fijne maatvoering. Heel veel plezier ermee!

Hele toffe Hamilton blij dat ze een ietwat makkelijker te krijgen versie in 36mm uitbrengen want de hieronder genoemde Engineered Garments is echt niet meer voor een leuke prijs aan te komen.

Ik moet zeggen dat ik wel enorm gecharmeerd ben van de EG, voelt als een moderne take van deze versie. Misschien iets te geraffineerd maar oh zo lekker onder de radar daardoor.

Heel mooie keuze. Ik ben echt fan van deze versie. Twee van de ‘overige specs’ zouden voor mij mss wel eens doorslaggevend kunnen worden. Geniet van de aanwinst :raised_hands:

1 like

Jep, de EG, maar ook de Hodinkee (je weet wel, die je ook als set kon kopen met de 6bb Chrono remake en de oranje secondewijzer) zijn stilaan stevig aan de prijs geraakt. En waar de EG dan nog een titaniumuitvoering is, kwam die Hodinkee met een redelijk middelmatige kwaliteit canvasstrap.
Ook dat doet deze 36mm uitvoering erg goed, gewoon een prima strap. En denk dat deze editie ook mettertijd wel een collectorsitem wordt want de productie ervan staakt alweer eind dit jaar.

Gefeliciteerd!

Ik vind ‘m zelf ook erg tof, dus even een foto van de mijne :drooling_face:

Echt een leuk ding.

Qua bandjes ben ik er nog niet uit. Als je iets leuks soortgelijks vindt, hou ik me aanbevolen. Zit zelf te denken aan een single pass lederen nato.

4 likes

Ik had op de gewone KFM een Erika’s Original bandje op zitten. Zag er kek uit vond ik.

3 likes

Een zeer mooi exemplaar. Zou mij ook kunnen bekoren.
Ik heb net de 38mm aan kunnen kopen en ben zeer tevreden over het merk.

1 like

Wat een tof horloge! Perfecte maat en acryl glas maakt het helemaal af :ok_hand: