Ben van plan om jullie via dit topic op de hoogte te houden. Voor nu krijgt ie in ieder geval maximaal polstijd.
Gefeliciteerd! Heb ik meermaals op de radar gehad. Heel gaaf
Gaaf! Staat ook nog op mijn lijstje.
Te gaaf!
Bestaan ook brons legeringen die moeilijk patina krijgen, zoals op mn VDB.
Mooie aanwinst! Geniet ervan.
Hele mooie aanwinst, veel draag en kijk plezier gewenst.
Heel mooi veel plezier ermee
Fantastische horloges blijven dit! Prachtig en geniet er van!
Thnx allemaal voor jullie enthousiasme
Ik hou jullie op de hoogte over de patina en over de ervaringen met deze klatser
Prachtig!
Ola, update na twee weken dragen:
Deze bronzen kanjer nu twee weken in bezit en ook twee weken (nagenoeg) fulltime gedragen.
Gezien de hittegolf van de afgelopen weken was dit dus echt wel een goede vuurdoop, zeker omdat ik er niet bang voor ben om me met deze temperaturen flink in het zweet te werken zo nu en dan.
De schitterende goudbronze kleur heeft inmiddels plaats gemaakt voor een wat mattere doffe uitstraling. Met name aan de zijkanten van de kast en rondom/op de kroon is al best wat donkere patina zichtbaar.
Plaatjes voor de sfeer
Verder zijn de algemene ervaringen met dit horloge top
Ik was een beetje huiverig voor het handopwinden icm dagelijks gebruik. Op internet namelijk wat verhalen gelezen over het H-50 movement, waarbij door overwinden de zaak stuk gaat.
Ik moet zeggen dat je met 80 uur gangreserve best lang en ver kan opwinden, maar dat het horloge duidelijk aangeeft wanneer het einde van de veer bereikt is. Al-met-al geen bijzonderheden hieromtrent en het horloge loopt constant +5 per dag.
Verder dan op de originele bruine lederen (nato) band: Deze is mooi, solide en voelt soepel.
Echter, bij de door mij gevonden pasvorm valt het uiteinde net niet onder de tweede keeper en dat kan mijn brein niet aan.
Deze is dus vervangen door een groene lederen nato van cheapestnatostraps.com, afgewisseld door hun elastische paratrooper strap. Deze vallen beide wat beter om mijn pols en kosten niet de wereld.
Voorts nog een puntje van aandacht aan het smoelwerk. Deze is uitgerust met schitterende faux-patina indexen (driehoekjes) en vulling van de wijzers (dus zeg maar kunstmatig creme-achtige-verkleuring voor een vintage look).
Ik hou er wel van, maar waarom is in godsnaam de rest op de plaat dan in spierwit uitgevoerd (cijfers enzo)?? Eigenlijk best een vreemde combi zo als je er lang naar kijkt.
Al-met-al voorlopig wel een blijvertje in de collectie.
Blijft vet, de kopere chapterring onder het glas kleurt neem ik aan niet mee toch ?
Inderdaad een supergaaf horloge heb zelf de niet-bronzen versie met zwarte dial.
Wel eens aangedacht om het proces te versnellen met de gekookte eitjes truc?
Inderdaad gezien op youtube, maar ik denk dat deze op de natuurlijke wijze snel genoeg patina zal krijgen.
Denk dat je hier gelijk hebt…
Gefeliciteerd, leuk ding, Hamilton altijd goed.
Da’s op het moment modieus, je bent in goed gezelschap, want IWC doet het ook op horloges als de Spitfire. Ik snap het zelf ook niet echt, maar hoop dat je er mee kunt leven. Zo niet dan is hij makkelijk te flipperen.
Hoe staat het ondertussen met de patina? Ben zelf ook aan het kijken naar deze versie. Ben benieuwd of hij snel patina ontwikkeld.
De eerste weken ging het vrij vlug, maar de laatste weken gaan wat gestager.
Inmiddels vrijwel overal een wat bruin/groene gloed, maar op de randen en slijtplekken nog de glimmende bronskleur…
Heb het één en ander gelezen over Hamilton Khaki Field horloges, ook de Titanium versies. Deze brons is er ook eentje dat ik prachtig vind.
Blijkbaar is een minpunt bij Hamilton’s dat ze geen antireflectie coating gebruiken op hun saffierglas, ook niet op dit bronzen model.
Hoe zit het met de leesbaarheid ? Zijn reflecties een probleem ?
Prachtig