Fascinerend vind ik het altijd als iemand een dagelijks horloge draagt waarop je naast de tijd, ook de tand des tijds kunt aflezen. Ik bedoel geen flinke kras of buts van een dronken valpartij, maar gewoon een echt ‘geleefd’ horloge. Zo heb ikzelf eens de reissued Seiko Arnie en recent nog een Citizen NY0100 gehad, met als doel om deze compleet af te leven. Maar hoe zeer ik ook m’n best deed, na een jaar of wat zagen deze klokjes er nog altijd uit alsof ze zojuist uit vitrine kwamen.
Lang verhaal kort:
Afgelopen week een Hamilton Khaki Field in brons aangeschaft. Wat een machtig ding is dit zeg. Het is voor mij m’n eerste field watch en de eerste daily onder de 40mm. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen. Ook de eerste keer een handopwinder voor dagelijks gebruik, maar met 80 uur gangreserve zal ik daar wel een modus in vinden.
Ik ben van plan om dit horloge zeker een flinke poos dagelijks te gaan dragen, dus ik zal jullie af en toe op de hoogte houden hoe de patina op het brons zich ontwikkeld.