Zojuist bij mijn favoriete juwelier in het Zuiden een Hamilton Khaki Field Mechanical No Date opgehaald. Dit horloge is onlangs op mijn radar gekomen. Vintage inspired met een rijke heritage en history. Gebaseerd op een model uit WWII. 38mm, handopwinder met ETA 2801 uurwerk, no date, drilled lugs. Misschien wel the horological sweet spot. Zeker voor zijn prijs. Anyhow I begon dit horloge steeds meer te waarderen en vandaag onder het genot van een kopje koffie en een gezellig gesprek over horloges de knoop doorgehakt. Ben er heel erg blij mee! Volgend weekend paar dagen naar Noorwegen de natuur in. Perfect watch for the job Genoeg gepraat tijd voor de foto’s.
Prachtig horloge! Het enige wat mij tot nu toe ervan heeft weerhouden om er een te halen is de water bestendigheid. Maar met dit soort topics en foto’s wordt het steeds moeilijker om er niet een te kopen.
Ja true ze hadden wel 100m water resistant ipv 50m kunnen doen mijns inziens. Aan de andere kant ga ik toch niet met deze nato met lederen elementen het water in. Goede regenbui is met 50m ook geen probleem.
nee klopt, in de praktijk zal het ook wel meevallen allemaal. Maar om een of andere reden heb ik het idee van een militair geïnspireerd horloge dat het tegen alle elementen bestand zou zijn. Maar het is niet alsof ik elke dag in een 50 meter diepe sloot spring
Ik wens je nog veel draag- en kijkplezier met dit prachtig horloge
En ik zou me niet teveel zorgen maken over die 50m waterdichtheid, dat is meer dan voldoende voor alle dagelijkse bezigheden, wel moet je er inderdaad niet mee gaan duiken (maar dat moest je met geen enkel model uit WO II ).