Omdat er eigenlijk weinig spannends te vertellen valt over de aankoop, dacht ik geen NA te openen. Maarja, is misschien toch leuk. Ik heb het overigens voor al mijn horloges gedaan.
Ik zit voor een jaar in de VS, en wilde dit avontuur bestempelen met een horloge. Dan ga je toch eens kijken wat je wilt. Ik zocht naar een alledaags horloge, op een stalen band. Ik heb al (voor mijn doen) vrij dure nieuwe, en vintage modellen met de Tudor BB58 en een Rolex 16014 zilveren plaat. Ook zit er een Omega Dress watch uit 1978 tussen. Daarnaast nog een G-Shock Casioak (die ik vaker zou moeten dragen). Ik miste in mijn optiek nog een goedkoper, knap, alledaags, nieuw horloge. Een horloge die wel een krasje mag hebben, maar toch nog degelijk is.
Ik had een topic aangemaakt om wat suggesties te verkrijgen. Het belangrijkste wat ik hieruit oppikte was dat het misschien wel leuk was om voor een Amerikaans merk te gaan. De knappe microbrands die ik vond waren net buiten budget. De bekendere Amerikaanse merken maakte weinig in mij los. Toen stuitte ik op de Khaki King 2. Een van origine Amerikaans merk, wat nu in Zwitserland geproduceerd wordt. Het beste van beide werelden!
Bij Jomashop het horloge besteld, inclusief alle kosten rond de 500 euro kwijt als ik me niet vergis. Iets wat boven budget, maar dan heb je tenminste over enkele maanden niet dat knaagende gevoel “had ik maar… gedaan”.
Tot nu toe oprecht blij mee! Loopt heerlijk op tijd, 80 uur power-reserve, dag-datum functie en een mooie plaat. Ook de open case back is leuk als ik aan vrienden/familie wil uitleggen hoe in korte lijnen een automatisch horloge werkt en verschilt van de handopwinder. Met 40mm en grote lugs is het horloge wat groot, maar zeker niet té groot op mijn pols. Tot nu toe zou ik als enige minpuntje de lume aangeven. Het is dan wel een fieldwatch, maar de lume is ronduit poep. Doe dan gewoon geen lume erop, want dit ziet er vrij droevig uit in het donker. Verder interesseert lume me sowieso weinig, maar toch!
Ik zal hieronder even wat foto’s plaatsen. Ik typ dit op mijn laptop, en foto’s staan op de telefoon.