Vandaag een dubbele NA-dag!
Eerst maar de Hamilton!
Zoals altijd is het erg moeilijk om op de foto vast te leggen hoe een horloge speelt met het licht. Maar ik heb mijn best gedaan met mijn budget-cameratje.
Ik vind het een heel leuk alternatief om de alpinist mee af te wisselen.
Ik vind de wijzierplaat mooi in balans. Deze is in zijn geheel niet druk, en toch gebeurt er een hoop. De “LP-groeven” spelen op een subtiele manier met het licht, en dat mag ik wel.
Model: Khaki King II
Uurwerk: H-40 (3 Hz, hacking, handwinding)
Reserve: 80 uur
Diameter: 40 mm
Met kroon: 43,5 mm
L-2-L: 49 mm (maar de pushpins zitten op 44 mm en daar scharnieren de eerste centre-links op, dus valt makkelijk nog wat kleiner)
Dik: 11 mm
Glas: gebold saffier
Waterdicht tot 5 ATM / 50 m / 165 ft
20 mm bandaanzet, solid endlinks, 3 mm dikke schakels, 18 mm V-clasp.
Hier is een leuk raadseltje. Onder 6-uur staat “Swiss 333 made”. Maar waar duidt die 333 op?
Niet de waterdichtheid … 333 ft zou 100 m zijn, maar achter op de kast staat 5 ATM. Zouden ze een fout op de dial hebben staan?
Veel plezier met de khaki king. Had hem in de beige kleur met een leren band. Altijd van genoten maar vanwege de drang naar upgrade uiteindelijk toch gesneuveld. Blijft een fijn horloge!
Voor de Hamilton doe ik ook even een korte recap.
Deze heb ik ook op maandag gelijk gezet met mijn Casio quartz en die loopt nu 10 seconde achter. Dus -3,3 seonde per dag. Dat lijkt mij best netjes!
Het Hamilton H-40 uurwerk is gebaseerd op de ETA 2836-2. Maar dan met het balanswiel op 3 Hz i.p.v. 4, en net als de Swissmatics en de Powermatics met een gangreserve van 80 uur.
Als ik de Hamilton en de Tissot nu naast elkaar leg dan wint de Hamilton.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zeker geen spijt van de Tissot die ik tegelijkertijd heb gekocht, maar de Hamilton voelt voor mij aan als een ‘beter’ horloge, whatever that means.
Ja en nee. Ik heb ze op imgbb gehost staan, en ik kwam er in mijn Tissot-NA-topic achter dat als de foto’s ‘te vaak’ bekeken worden dat ze de resolutie van de foto’s verlagen.
Dus ja, het komt door jou, omdat je de foto’s zit te bekijken.
Ik zal eens kijken of ik deze foto’s ook opnieuw kan uploaden naar een betere host.