NA: Hamilton Khaki King PVD

Onlangs heb ik besloten om mijn bescheiden verzameling om te gooien en meer allround horloges te kopen die ik veelvuldig kan dragen en die niet slechts geschikt zijn bij een bepaalde outfit of gelegenheid. In mijn zoektocht naar een casual horloge dat ook geschikt is voor buitenactiviteiten kwam ik al snel uit op de field watches van Hamilton.

Lang ging mijn voorkeur uit naar een Khaki Field Mechanical maar toen ik deze daadwerkelijk paste in een winkel was de liefde snel bekoeld. Dat was het moment waarop ik besloot de andere field watches van Hamilton ook een kans te geven die ik voorheen vanwege mijn crush op de Khaki Field Mechanical nog geen blik waardig had gegund. Toen ik de Khaki King probeerde beviel het formaat en het design mij stukken beter ook al ziet het horloge op foto’s er niet aansprekend uit.

Een aantal weken later besloot ik om toch maar de trekker over te gaan halen. Maar welke Khaki King zou het worden? Ook daar heb ik uiteindelijk een keuze gemaakt die ik niet had kunnen voorzien. PVD coated horloges hebben mij nooit echt aangesproken vanwege het hoge fashion gehalte (waarvan ik mij realiseerde dat dit nergens op sloeg) en mijn angst voor het beschadigen van de coating. Maar na het zien van een review van Bruce Williams was ik verkocht en wist ik dat het de PVD versie zou gaan worden. Het is een prachtig en veelzijdig horloge .

Vervolgens was het zoeken naar de beste deal. Via C24 had ik al snel een handelaar gevonden die het horloge voor een aantrekkelijke prijs kon aanbieden. De levertijd zou echter 1,5 maand bedragen, maar dat was voor mij geen probleem. Tot mijn grote verbazing kreeg ik na 2 weken al bericht dat het horloge was verstuurd en de dag daarna was hij al binnen!

Nu ik het horloge een paar dagen heb gedragen zijn dit mijn eerste bevindingen.

Pluspunten:

• Formaat is perfect voor mijn smalle pols
  • Goede afwerking
  • Day-Date complicatie
  • Comfortabele strap, begon stug maar wordt met de dag flexibeler
  • Veel waar voor je geld
  • Wow factor

Minpunten:

• Lume hadden ze er net zo goed niet op kunnen doen
  • Geen screwdown crown
  • Afhankelijk van het licht lijkt het net een spiegel. AR Coating is voor een field watch geen overbodige luxe.

Zoals jullie op de foto’s kunnen zien reflecteert het glas enorm. Weet iemand wellicht of het mogelijk is om het glas te laten vervangen voor glas met AR coating of is het dat gezien de prijs van het horloge niet waard? Ondanks de duidelijke issues die het horloge heeft ben ik ontzettend blij er mee en zal dit horloge nog vele jaren met plezier gedragen worden.

8 likes

Congrats, veel draagplezier.

1 like

Mooie aanwinst! Altijd grappig om te ervaren dat de verliefdheid volledig kan verdwijnen op het moment dat het horloge om de pols zit.

1 like

Haha inderdaad, ik kijk nog steeds naar de khaki field op foto’s en bij andere mensen om de pols maar voor mij gaat het hem nooit worden.