NA: Hamilton Khaki King

Dag forumlieden,

Hoewel al weer drie weken in bezit ontbrak het me even aan de tijd om deze NA te posten. Nieuw huis en zo, dus dan schiet het forum er even een beetje bij in. Maar bij deze mijn nieuw(st)e aanwinst!

In al het dressergeweld en het geflipper van het afgelopen jaar bleek uiteindelijk toch nog een casual klokje te ontbreken in een wat rustiger stijl. En, omdat al mijn andere horloges inmiddels een licht, zilveren of witte wijzerplaat hebben wilde ik er toch nog een zwarte bij.

Toevallig had ik al eens geloerd naar een military style klok, maar geen knoop doorgehakt. Tot deze Khaki King op het forum ten tonele verscheen. Ik was toch benieuwd hoe deze zou staan en kon de verleiding dus niet weer-staan. Opvallend dat ik op het forum weinig over deze “king” kon vinden. Wel andere kings en kongs, maar niet dit specifieke model.

Na drie weken dragen moet ik zeggen dat het een hele prettige klok is. Goed afleesbaar, fantastische lume en de plaat is ondanks de dag-datum aanduiding op twaalf uur én de 24-uurs indexen toch bij het dragen niet heel erg druk of schreeuwerig. Zeker in aanmerking genomen dat er nog een subtiele sunburst is verwerkt straalt deze hammy een klasse uit die op foto’s niet kunt vangen. Iets wat ik in eerste instantie niet had verwacht. Ook de grootte is voor mij perfect.

Hoewel niet storend, toch een klein minpuntje… Geen AR coating. Dus het licht gebolde saffier glas, wat overigens prachtig in de lunette overloopt, zorgt voor de foto’s wel voor gespiegel hier en daar. Tijdens het dragen overigens niet storend.

Na drie weken dragen als vrijetijds klok en uiteraard op casual friday moet ik zeggen dat het ook een hele goede afwisseling is met de Sarb035. Kan toch best makkelijk in een aantal gevallen ook bij een jasje-dasje outfit.

Ben er blij mee!

Nog even wat fotootjes:

Bedankt voor het kijken en fijn weekend allemaal!

20 likes

Fijn om te lezen dat hij goed bevalt! :+1:t2:

1 like

Mooi :+1:

1 like

Gaaf ding! Van harte met deze NA :+1:

1 like

Geweldig mooie klok !
Helaas is hij mij veel te klein, anders had ik hem allang aangeschaft.
Onwijs veel plezier met het dragen van deze prachtige Hammy.

1 like

Top !!!
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooi…Gefeliciteerd!

1 like

Erg leuk klokje! Proficiat!

1 like

Mijn vriendin heeft de uitvoering met champagne dial. Wordt niet meer gedragen sinds de komst van de SARB072.

De Hammy is een erg fijne klok met een hoog draagcomfort.

1 like

Leuk review van een mooi horloge.
Zoals je zelf al aangeeft is het horloge niet schreeuwerig terwijl er best veel op de dial “gebeurd”.
Veel plezier ermee :+1:
Gr.Wander

1 like

Gefeliciteerd met je Dr. House watch. Heerlijke beater en bandenswapper.

1 like

Prachtige klok! heel veel plezier er mee.
Bij mij staat de khaki king ook hoog op mijn verlanglijstje.

1 like

Zeker een mooie klok. Veel draagplezier!

1 like

Fijne klok! Heb er enorm van genoten, moest helaas door flipper/upgrade koorts vertrekken. Goede lume, draagt lekker en gewoon een goed merk. Veel plezier ermee! :thumbsup:

1 like