NA.
Onlangs via het forum deze gave Flieger overgenomen. Na 2 weken genieten toch maar even een NA topic gemaakt.
Wat een prachtig horloge is dit!
In 2013 introduceerde Hamilton deze fantastische Khaki Pilot Pioneer Auto Chrono
De Hamilton Khaki Pilot Pioneer is geïnspireerd op de luchtvaarthorloges uit de jaren 70, die o.a. door Hamilton voor de Royal Air Force werden geproduceerd.
Zie onderstaand het origineel.
Deze Khaki Pilot Pioneer werd geleverd met een zwarte of zilveren wijzerplaat, met een gepolijste en geborstelde stalen kast op een stalen band, een zwarte leren band, of een gezandstraalde stalen kast op een olijf-kaki of een zwarte NATO band.
De zilveren op een Khaki NATO
De a symmetrische case heeft een diameter van 41 mm en een dikte van ongeveer 16 mm. Omdat het echt een toolwatch is maakt de dikte helemaal niet uit.
De Lug 2 lug is slechts 47mm zodat hij prachtig op de pols valt.
Aan de linkerkant van de case kan je eenvoudig de datum verzetten.
De wijzerplaat heeft een mooie symmetrische subdial-configuratie en een zilverkleurige metalen afwerking, samen met gemakkelijk af te lezen (niet afgekapte) cijfers, markeringen en wijzers. Er wordt Crèmekleurige Superluminova gebruikt.
Het saffierglas is licht gewelfd en heeft een AR coating. Waterdichtheid is 100 meter.
De Khaki Pilot wordt aangedreven door een H-31 automatisch uurwerk welke is gebaseerd op het betrouwbare Valjoux 7753 uurwerk.
De gangreserve is 60 uur (wat een verbetering van 18 uur is ten opzichte van een Valjoux 7750)
De achterkant van het horloge heeft een mooie see thru case.
Ik heb er een prachtige leren band van @Ko-Banden opgezet wat hem een lekkere vintage uitstraling geeft.
Dit gave horloge heeft eigenlijk alles wat ik in een horloge zoek en zal zeker in mijn collectie blijven naast mijn Seamaster.