NA Hamilton Khaki Titanium

Het is al een maand geleden dat ik deze Hamilton Khaki Field Titanium auto kocht. Het is referentienummer H70545140.
Ik had besloten dat ik wat meer horlogerust moest hebben. Dus een aantal Seiko’s eruit en op zoek naar iets anders. Ik heb al 7 jaar een Khakie field 40 mm met champagne dial. Die vind ik erg mooi. Draagt prettig en de afwerking is prima. Via een reclame kwam deze titanium voorbij. Het materiaal staat bekend een stuk lichter te zijn. En dat is ook zo. Het lijkt wel een G-Shock, zo licht, als je hem om hebt.

De keuze voor de 42 mm vs de 38 mm heeft mezelf verbaasd. Ik was behoorlijk overtuigd dat ik voor de 38 mm zou gaan. Eenmaal bij de juwelier in Maastricht ben ik van gedachten veranderd. Mijn pols van 18,5 cm kan een 42 mm goed hebben. De 38 vond ik zelfs wat klein. Met dat grotere formaat kun je nog beter de
fraaie details op de wijzerplaat zien.

De band is goed op maat te maken, mede door de halve schakels. 3 posities om te verstellen in de clasp is eentje minder dan de 4 van mijn 40 mm Khaki, maar goed, beter dan 2 posities.

Juwelier Velthuysen bood aan om mijn 7 jaar oude Khaki na te kijken. Ik wou niet dat er gepolijst zou worden. Hij vond het beetje raar maar stemde er mee in. Ik vond wat krasje hier en daar wel charme hebben.

59 likes

Veel draagplezier!

1 like

Leuke aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met je sportieve NA. Veel draagplezier gewenst

1 like

Fraai hoor! Een mede kahki field-liefhebber kan ik altijd wel waarderen :smile:

Heel veel draagplezier gewenst!

1 like

Gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst.Mooi horloge hoor :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze sympathieke aanwinst!!
Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi ding! Strak design, hou wel van die 12/24 uur wijzerplaten!

1 like

Mooi horloge en op de titanium band vind ik het verreweg de fraaiste combinatie.
Gefeliciteerd.

1 like

Heel tof en goede keuze qua maat, staat goed! Veel plezier ervan :+1:

1 like

Echt een heel toffe aanwinst, veel draagplezier gewenst.

1 like

Mooi hoor gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Perfect horloge! :smile: één van mn twee reishorloges :+1:

1 like

Mooi horloge, titanium draagt echt top!

2 likes

Heel erg fraai, gefeliciteerd, ben khaki field fan (heb de 38mm quartz) en vind de combinatie van de blauwe plaat met het titanium-grijs zeer geslaagd. Ben wel benieuwd of het titanium nou meer krasgevoelig zou zijn dan roestvrij staal…

1 like

De clasp heeft al behoorlijk wat veegjes van een aantal dagen dragen. Lijkt erop dat het meer krast dan staal.

2 likes

Proficiat met de Hamilton. Mooi :ok_hand:

1 like

Veel plezier er mee! Hamilton altijd leuk.

1 like

mooie uitstraling,
draag hem met plezier

1 like

Kloeke fieldwatch. Mooi ding hoor. Geniet ervan!

1 like