NA: Hamilton met retro vibes

NA! :heart: Ik draag Hamilton een warm hart toe, zoveel modellen spreken mij aan. De beadblasted khaki field modellen bijvoorbeeld, maar ook de intra-matic auto chrono. Heb zelf een tijdlang een 38mm khaki field quartz gedragen. Toen ontdekte ik laatst deze: de wijzerplaat sprak me gelijk aan, met de bidirectionele draairing er omheen.
Niet gedacht dat de retro looks (fauxtina beige cijfers, mercedes wijzers) me zouden aanspreken, maar bij deze op een of andere manier wel.

Goed formaat, geen datum, niet dik, ok. Brushed kast en lug to lug van 46mm? Hmm, nu ga ik verder kijken. Whoah, een Hamilton met een werkende AR coating? Nu ga ik prijzen checken :wink:
Ik kwam op chrono24 een naar de winkel geretourneerde tegen in Italië. Alles erbij en in nieuwstaat, dus contact gezocht en onderhandeld. Na bestellen in nog geen 24u later aan de deur!
Hij bevalt uitstekend, wat ik ook leuk vind is dat hij zo anders is dan mijn veel moderner ogende Tudor bb36.

Bijzonderheden:

• 48-click bidirectionele ring (lekker solide, geen speling)
  • H-10 uurwerk met 80u gangreserve (nee, dit is niet hetzelfde als een Powermatic 80)
  • Zichtbodem
  • Matzwarte plaat heeft korrelstructuur
  • 18mm bandaanzet
  • Heerlijke kroon, lekker groot
  • 10bar waterdichtheid

Het referentienummer H76205530 is bijna makkelijker te onthouden dan de naam:
Khaki Aviation Pilot Pioneer 38mm

Er is ook een 43mm met toffe small seconds, een handopwinder gebaseerd op een zakhorloge dat Hamilton in WO2 voor piloten maakte.
Maar deze is 38mm, perfect voor mij. Aanwezig, tikje stoer en leesbaar, maar niet te groot voor mijn 16cm omtrek polsen.

Mijn setje:

PS de minuten- en secondewijzer komen precies tot aan de railroad track markeringen aan de buitenrand van de wijzerplaat, wat een lekker detail.

84 likes

Mooie aanwinst kerel! Ik vind dit wel 1 van de mooiere Modellen van Hamilton!

Veel draaggenot!

2 likes

Deze Hamilton is inderdaad een topper. Alles lijkt te kloppen en de structuur op de wijzerplaat is simpelweg tof :ok_hand:. Gefeliciteerd met deze coole NA

2 likes

Mooie aanschaf, heb er ook al vaker naar gekeken…veel draagplezier!

1 like

Mooi! Gefeliciteerd

1 like

Leuke keuze. En een heel mooi setje zo. Gefeliciteerd.

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!:ok_hand:

1 like

Prachtig! Ik zit er ook wel eens naar te loeren. Perfecte afmeting, incl die 18mm.
Mooie bescheiden ring ook.
Veel plezier ervan!

1 like

Heel mooi, geniet er van!

1 like

Heel tof model Martijn! Geniet ervan :sunglasses:

1 like

Vind het ook een erg aantrekkelijk model van Hamilton. Mooie afmeting ook. Enne:

“Cathedral” wijzers, toch??

3 likes

Oh ja, je hebt helemaal gelijk :blush:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie Hamilton!:watch:

1 like

Toffe NA! :star_struck:
Van harte en veel draagplezier.

1 like

Mijn beste,

Chapeau!! Goed gedaan!!
Een magnifiek Hamilton!!

Veel draagplezier.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Knappe aanwinst!

1 like

Ja mooie vintage uitstraling. Gefeliciteerd!

1 like

Mooi :star_struck: Proficiat!

1 like

Mooi. Veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie Hamilton! :heart_eyes::pray:

1 like