NA: Hamilton Murph 42mm

Tijd voor mijn eerste NA.

In mijn ontdekkingstocht in de hobby ben ik redelijk vlug uitgekomen dat een fieldwatch wel eens bij mij zou kunnen passen als een beetje een allesdrager in verschillende settings. Na wat leesplezier eigenlijk heel vlug bij Hamilton Khaki uitgekomen.
Omdat ik ook tegelijk een grote filmliefhebber ben, viel het oog redelijk vlug op de Murph. Enige tijd nog eens bij een AD in Gent geweest om te zien of de 42mm niet te groot zou zijn, maar dat viel in een andere Khaki uitvoering (ze hadden de Murph niet in 42mm) reuze mee. Het zaadje was geplant en de zoektocht/wachten/sparen kon beginnen. Ik weet dat het een klassieker is, maar dat maakt hem tegelijk tijdloos.
Mijn geluk was groot toen ik hier een TK zag van de set. Na enig denkwerk en getwijfel toch redelijk vlug de trekker overgehaald en rap de verkoop gedaan met @Vito72 (de ervaringstoevoeging komt er wel als ik verder in level ben gestegen). Na een aangename verkoop afgelopen weekend, met een grote glimlach naar huis.
Het betreft dus de Boxset met zowel de stalen band als lederen band. En Vito heeft er dan nog eens een extra mooie bruine Hirsch ook bijgedaan.

En ik vind hem prachtig in zijn eenvoud en uitstraling. Op de stalen band oogt hij ook tegelijk stoer zonder meer als klassevol. Heel aangenaam verrast door de movement en het degelijke gevoel als je hem opwindt.

Na enkele dagen nonstop aan de pols vind ik hem eigenlijk aangenaam en opvallend dun en de 42mm past helemaal aan mijn pols. Hij oogt niet zozeer zijn grootte bij mij. Hij volgt de vorm van mijn pols heel mooi en ligt alsof ik hem niet voel. Heel heel aangenaam.
Wel even een extra schakel moeten steken zodat hij perfect past en even wat paniek want zag er een pin en collar systeem uit, maar geen pijltjes te zien op de band. Het wees zichzelf uiteindelijk uit en de band is perfect gecentreerd.

En een volledig opgeladen lume shot mag ook niet ontbreken.

Je mag me een heel gelukkige eigenaar noemen. En deze zal heel veel aan de pols hangen. Ben al benieuwd hoe hij draagt met leder als ik hem op kantoor draag.

76 likes

Wauw fantastisch horloge. Heel veel plezier gewenst ermee!

2 likes

Prachtig, zeker ook op staal. Gefeliciteerd

1 like

Ook een mooie, Gefeliciteerd :+1:t2:

1 like

Nice, gefeliciteerd!:star_struck:

1 like

Ziet er goed uit die Murph!
Veel plezier ermee :+1:t4:

1 like

Hij staat je goed! :slight_smile: Heel veel plezier gewenst ermee!

1 like

Mooie Hammy. Geniet ervan

Welkom bij de “familie”!
Net wat je zegt, de kracht van de Murph zit 'm in zijn eenvoud en draagbaarheid. En die 42mm ligt inderdaad prima op je pols!
Als je 'm regelmatig draagt hoef je 'm ook nooit op te winden verder, want de power reserve is aanzienlijk. Je zult ook wel merken dat ze erg accuraat zijn, de movement die erinzit is goed gereguleerd.
Kortom: goede keuze, je krijgt niet alleen een mooi, maae ook een robuust en betrouwbaar horloge voor je geld.
Veel plezier ervan!

3 likes

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :+1:t2:

1 like

Mijn beste,

Je eerste nieuwe aanwinst mag er wezen.
Gefeliciteerd!!

Veel draag plezier toegewenst .:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie NA! :hugs::pray:t3:

1 like

een prachtig stuk,
draag hem met plezier

1 like

Gefeliciteerd, altijd al gecharmeerd geweest van Hamilton :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie, complete, set!

1 like

De Murph is :ok_hand:. Gefeliciteerd met deze mooie NA

1 like

Het enthousiasme spat er vanaf als ik het zo lees.
42mm met afbuigende lugs kan zeker comfortabel dragen op een kleinere polsmaat. Afmetingen zijn niet alles bij horloges.
Veel draagplezier gewenst. :+1:

1 like

Gefeliciteerd, veel plezier ermee!

1 like

Nice, deze heeft een hoofdrol in de film Interstellar. Veel plezier, mooie aankoop!

1 like