NA: Hamilton ODC X-01

Gisteren een tripje van bijna 500 km gemaakt om dit prachtige Hamilton horloge, een hommage aan de Stanley Kubrick film 2001 A Space Odyssey uit 1968, te bekijken. Na de tips van mede HF leden, waarvoor nogmaals mijn dank, kreeg ik de gewenste informatie over het horloge van de Swatch Group Nederland, waarmee ik goed beslagen ten ijs kon gaan kijken. Het horloge had al een behoorlijk aantal jaren niet gelopen en de batterijen bleken zo dood als een pier, maar na het plaatsen van 4 nieuwe liepen alle uurwerkjes meteen. Ja en dan is het met mooie horloges net als kijken naar pups: kijken = kopen. Ondanks de afstand, de tijd en de verschillende weersomstandigheden (regen, mist en sneeuw) in ons kikkerlandje absoluut de moeite waard.

19 likes

Fantastisch dit soort hommages! Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met dit bijzondere horloge, dat ook nog eens bijzonder mooi is :+1:

1 like

Ik weet niet of ik hem zelf zal dragen, maar tof vind ik hem wel!
Op welke tijd heb je de droom tijd gezet :stuck_out_tongue:?

1 like

Ik vind hem heel mooi!

1 like

Fraaie wannahave en mooi verhaal/stukje context. De moeite die we soms toch doen voor onze speeltjes :grin: !

Vooral een leuk ding om naar te kijken/tentoon te stellen lijkt me? Tenzij er binnenkort een of andere grote retro E.T. - Kubrick - Back To The Future - Star Trek bijeenkomst is…

Geniet van je NA iig!

:sunglasses:

1 like

Mijn beste,

Wat een frappante verschijning!!
Zeer bijzonder!! Leuk hoor!!
Ik wens je er een gelukkige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Zo dat is een beste knaller!! Veel plezier ermee :slight_smile:

1 like

Bijzonder design, ben benieuwd naar een wristshot.:wink:

1 like

Heel bijzonder uurwerk.
Goeie koop !
Ik herinner me alleen nog H(I) A(B) L(M)…
Open the pod bay doors, HAL

1 like

Ik zal het voorlopig in de vitrinekast uitstallen, want de band is ingekort en net iets te klein. Zal dus moeten zoeken naar een nieuwe band, want hij kan niet groter gemaakt worden. Of ik het daarna zal dragen is nog maar de vraag want ik ga niet naar trekkie bijeenkomsten etc.

1 like

Dan zul je even moeten wachten tot ik een band heb die mij past. Is net te klein.

Mijn DPT (Dream Place Time) is London dus ook GMT.

1 like

Jaren geleden gezien. Zal binnenkort nog eens naar de film kijken.

Heel apart en proficiat met deze bijzondere aanwinst! :v:t2:

1 like

Hele mooie historische aanwinst. :ok_hand:

1 like