NA: Hamilton Pan-Europ blue

Bij deze wil ik jullie mijn nieuwe kerstaanwinst voorstellen; de Hamilton Pan-Europ. Deze was mij voor het eerst in het oog gesprongen in The Grand Tour waar ik hem al geregeld om de pols van James May heb gezien. En zo er mij eens wat verder in verdiept en kwam hij al snel vrij hoog op mijn wish lijstje.
Nu voor de feestdagen leek mij het ideaal moment om de stap te zetten en blij dat ik dat heb gedaan, man wat een beauty :star_struck:

Mijn eerste indruk is echt wow, de afwerkingsgraad bij deze ligt precies wel hoger dan bij de meeste Hamiltons, komt al in de buurt van het hogere segment. De kast is heel mooi gebrushed en gepolijst, ook het uurwerk is mooi afgewerkt met een Perlée motief.

De specs:

Reference H35405741
Caliber H-30
Collection American Classic
Movement Automatic
Case size 42mm
Gender Men
Dial color Blue
Case material Stainless steel
Crystal Sapphire
Lug width 22mm lug width
Power reserve 80-hour power reserve
Water Resistance 5 bar (50 m) / 73 psi (164 ft)

Om te beginnen al een heel knappe doos die je erbij krijgt.

Het horloge komt standaard geleverd met een lederen rally-style band en je krijgt ook nog een apart hoogwaardig canvas bandje + een bandentool bij (denk dat ik hem daar vooral 's zomers op ga dragen :slight_smile: ).

De blauwe sunburts is in het echt nog veel mooier.

In sommige reviews die ik ervan heb gelezen is niet iedereen te spreken over de lederen band dat deze niet goed matched bij het horloge en dat rood eerder naar oranje nijgt. Misschien dat dit bij de eerdere modellen zo was maar voor mij is het rood toch wel echt rood hoor (misschien aangepast door Hamilton :thinking:).

In alle geval draagt hij heel prettig op het leer mede dankzij de quick deployment clasp.

Hopelijk wordt 2021 een beter jaar zodat deze (net zoals bij Mr. May) mij bij wat roadtripjes kan vergezellen :sunglasses:.

72 likes

Mooie Hamilton!:heart_eyes:
Gefeliciteerd.

1 like

Dat is het leuke van onze gekkigheid, … er is altijd wel een goed excuus om een nieuw horloge te kopen. :wink:

Mooie aanwinst. Ik heb er ook wel eens naar staan kijken en ik vind deze leren band er (qua kleurstelling) wél prima bij passen. Veel draagplezier! :ok_hand:

2 likes

Mooi! Veel plezier ermee!

1 like

Mooi ding! Ik zie hem steeds vaker voorbij komen en ga er steeds vaker zelf naar kijken merk ik :drooling_face:
Veel plezier ermee!

1 like

Heel mooi!
Veel draagplezier! :+1:

1 like

Oeh mooi horloge zeg! Die band vind ik minder,.maar ja dat kan altijd anders :wink:

Veel draagplezier!

1 like

Ik vind hem mooi!
Ik heb er zelf ook weleens naar gekeken maar de 42mm houdt me tegen. Ik heb namelijk 16,5cm polsen en dat is best dun.

Veel plezier ermee!

1 like

Mooi, had hem al eerder gezien en ook weer bij Grand Tour… Ben wel verbaasd dat die maar 50mtr waterdicht is, gezien wat er mee gebeurd in de serie…

1 like

heerlijk mooi horloge, gefeliciteerd

1 like

Leuk dat je hem ook herkende in de GT! En helemaal dat je meteen even serieus doorpakt…

1 like

Met mijn forumnaam moet ik je natuurlijk wel feliciteren, maar ik vind het ook echt een mooi horloge.
Heel veel draagplezier!

3 likes

Haha geweldig :sweat_smile:. Met zo een naam is deze toch wel onmisbaar in u collectie :thinking:.

Tof horloge. Proficiat. Op de foto’s zou je hem niet de 42mm geven die hij meet.

1 like

Erg mooi. Vind die band ook een goede aanvulling voor het model.
Veel plezier met het dragen ervan. :ok_hand:t3::sunglasses:

1 like

Klopt, ondanks mijn pols van 19cm draagt hij redelijk groot voor 42mm.

1 like

Vind je? Ik had hem kleiner geschat op de foto. Maar ja, 19cm…

1 like

Ja ik vind hem ondanks de pillow case en de diameter van 42mm wel tamelijk wat wrist presence hebben. Voor mij helemaal niet erg want ik was eerst bezorgd dat hij te klein ging zijn, dit is voor mij perfect :slight_smile: .

1 like

Ja inderdaad want bij de aflevering van de Seamen had hij hem ook om en gaat hij er ook geregeld mee onderwater om netten uit zijn propeller te halen. Die 50mtr zal ook wel underated zijn, zou me niet verbazen dat die voor een test van 100mtr ook nog slaagt. 50mtr is voor mij in alle geval voldoende ik ga er toch niet mee het water in.

1 like

Gefeliciteerd! Hele fijne Hamilton :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like