NA Hamilton Stuart 1952

Mijn laatste aanwinst een Hamilton Stuart uit 1952, 14K GF case met 18K gouden wijzers, cijfers en markers. De wijzerplaat is, zoals veel 14K GF modellen uit die tijd van zilver. Dit model werd gemaakt in de periode 1951-1953. Het uurwerk is een Hamilton 982, 19 jewels. Op de achterkant mooi gegraveerd. Jammer dat daarvan de geschiedenis niet te achterhalen is.


22 likes

Heel mooi exemplaar. Vind zelf een mooie gravering op de achterkant bij vintage horloges iets toevoegen aan het geheel. Nog mooier als dit ook nog eens te staven is met historisch materiaal.

Heb zelf onderstaande Hamilton Electric die is uitgeteikt aan Carl Unis, een amateur golfspeler uit die tijd.

imageimage

Heb daar onderstaand krantenartikel als bewijs bij gevonden.

10 likes

Een inscriptie heeft voor mij altijd wel een toegevoegde waarde, ook al kom je vaak niets te weten over het wie, wat en waarom van de inscriptie. Een paar jaar geleden kwam ik in het bezit van een “masonic” watch uitgereikt aan een lid voor zijn verdiensten. Van deze persoon vond ik later zijn “obituary” op het internet. Dat vond ik al prachtig. Het krantenartikel dat je hebt gevonden is geweldig net als de electric, een Nautilus volgens mij, overigens.

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Klein, máár fijn!!
Ik wens je er een gelukkige tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie aanwinst

1 like

Mooi stijlvol horloge, wat is het formaat? Eventueel met wrist shot :wink: ?

1 like

22x28mm zonder kroon (lugs meegerekend 22x37) een kleintje dus maar heel normaal voor die tijd.


Het draagt prettig moet ik zeggen.
Het kleinste herenhorloge dat ik bezit is een Todd uit 1950. 25mm in doorsnee (lugs en kroon niet meegerekend)

2 likes

Klopt. Het is een Nautilus 400, 10K yello gold filled.

1 like

Supergaaf, en de Hamilton, en het artikel !!!

2 likes

Istie mooi of istie mooi ???
In een woord: extreem mooi !!!

1 like

Je kunt in ieder geval zeggen dat Archie in 1952 een goede smaak had.

1 like