Mooie nieuwe Hamilton Hans! Begint met de Seamaster, Quartz Omega, Tissot, Oris en nu de Hamilton toch echt wel een serieuze collectie de worden! Super!
Ja echt wel, de Hamilton heeft een heel fijne ETA aan boord, die sinds de 2 dagen dat ik ‘m heb, perfect de tijd houdt! Dank je wel! Ben blij met m’n kleine maar fijne verzameling!
Benieuwd naar een Collection update
Ik ook😀
Deze heb ik even gemist.Prachtig horloge Hans
Dank je wel, heb het nu drie dagen om en draagt geweldig!
Wat is de betekenis van het getal 150 op de zes tussen “Swiss” en “Made”, zie de foto:
Ik ben gewoon nieuwsgierig wat de betekenis is, misschien zie ik iets voor de hand liggends over het hoofd, wie weet het antwoord?
(Klik op de afbeelding voor een scherper beeld)
Mooi hoor! Geniet van deze aanwinst
Ik heb er vroeger nog discussies over gelezen op WUS, maar denk niet dat er een consensus was over de betekenis. Op mijn Khaki Pilot quartz is’t nummer ‘350’. Ik dacht dat het een model of wijzerplaat referentie was, maar soms is hetzelfde nummer te vinden op verschillende modellen blijkbaar.
MIsschien is hier iemand die het wel weet?
Hamilton had op de oudere vintage modellen vaak een modelnummer geprint onderaan de wijzerplaat. Meestal niet zichtbaar zonder de kast te openen.
Dodson had bv 0140, Bagley 0148 of 0149 afhankelijk van de variatie en de Endicott had geloof ik zelfs 6 variaties 0141 t/m 0145 en 0152.
Als de nummers niet aanwezig zijn kon dat duiden op een refinish. Mogelijk dat Hamilton nu ook weer nummers op de diverse types wijzerplaten print.
Ik zou geen andere verklaring weten voor de huidige nummers.
Potverdillekes lees de NA nu pas, had deze mooie Hamilton wel al voorbij zien komen natuurlijk
Veel draagplezier ermee Hans, hij is erg mooi
Dank je wel Dennis, het is een bijzonder fijn horloge😀!