Ik heb niet zo vaak echt spijt gehad van de verkoop van een horloge, mede omdat dat meestal vanwege een upgrade was of om geld vrij te maken voor een nieuw horologisch doel.
Toch heb ik op een gegeven moment spijt gekregen van de verkoop van mijn Seiko Zimbe Turtle. Normaal gesproken denk je dan: ‘Nou dan koop je hem toch terug?’. Ja, dat klopt, maar omdat het een Thailand only limited edition van 1299 stuks ofzo was, zijn de toch al niet zo lage prijzen inmiddels verdubbeld en dat is een beetje teveel geld voor een ‘eenvoudige’ turtle.
Dus wat doe je dan? HF-elites to the rescue! Contact opgenomen (in 2017!) met @Handavinci en die was echt superbehulpzaam. Hij bood aan om zijn netwerk in te zetten voor het sourcen van alle onderdelen en was sowieso erg enthousiast.
In het begin verliep alles zeer voortvarend, maar -meer tot grote frustratie van Han dan van mijzelf- hadden de vrienden van Seiko de onderdelenkraan v.w.b. dit model inmiddels dichtgedraaid en waren de laatste paar onderdelen niet meer te krijgen.
Stukje bij beetje hebben we toen de onderdelen kunnen vinden (NB: die waren ook sneller te vinden, maar dan voor 3x de hoofdprijs, en dat was natuurlijk ook de bedoeling niet).
Al met al een langdurig maar leuk proces (2017-2019) met als bijkomend voordeel dat Han en ik hierover regelmatig contact onderhielden dat steeds intensiever werd en nog steeds is. Inmiddels is dat uitgegroeid tot een goede vriendschap die me eigenlijk veel dierbaarder is dat dit horloge. Waar ik niet mee wil zeggen dat ik het een stom horloge geworden vind.
Van de week kwam dan eindelijk het verlossende bericht dat het horloge klaar was en als verrassing mocht ik het komen ophalen op het kantoor van HF. Leuk!
Daar ben ik gisteren geweest, leuk om een aantal mensen nu eens in levenden lijve te zien. Ik mocht zelfs de GMT Master van huiscartoonist @Jurk even passen.
Na een gezellig uurtje met de heren kreeg ik niet alleen mijn Seiko-mod mee naar huis, maar kreeg ik vijf koffiebonnen voor de Rikktik- beurs mee en mocht ik zelfs iets uitzoeken bij ‘gevonden voorwerpen’. Dat was gemakkelijk, want omdat ik nu weer een duikhorloge heb vond ik het geweldig om deze waterdichtheidstester mee naar huis te kunnen nemen.
Al met al een méér dan leuke middag en ik ben superblij met mijn nieuwe horloge. Bedankt Han!