NA: Hanhart 417ES

image

Ik heb iets met Hanhart.

Misschien komt het omdat ik ieder jaar in het Zwarte Woud kom, en de fabriek in de buurt is waar wij logeren en we er minstens 10x per week langskomen als we onderweg zijn.
Of omdat ik er een privérondleiding heb gehad, en ter plekke mijn eerste Hanhart heb gekocht.

Ik vind het een sympathiek merk. Niet arrogant, niet schreeuwerig, en zeer bewust van hun verleden. En ze zijn klein gebleven. Het is geen microbrand maar ze zouden het zowat kunnen zijn.

Ik loerde al een tijd op de 417ES. Niet de flyback. Die is me te duur voor iets waar ik niets mee doe. Maar gewoon de normale 417ES.
En pas geleden stond er hier op het forum 1 te koop voor een hele nette prijs, maar daar greep ik helaas naast.
Na wat koekelen zag ik een nieuwe in een webshop waar de oude prijs niet was aangepast naar de nieuwe. Dus toen ben ik er maar meteen opgedoken.

De betaling en bestelling gingen via Toinine van de Ven van Hanhart Nederland. Een zeer vriendelijke dame die ik al ontmoet had tijdens Watchtime in Düsseldorf.
De levering heeft nog geen week geduurd, direct vanuit Gütenbach.
Ik had alleen de bruine band met rivets erbij besteld, en ze hebben me een bruine bundstrap gestuurd. Dat was wel jammer.
Maar gelukkig sturen ze de juiste band na.

Los van dit kleine akkefietje ben ik heel blij met het horloge. Het is echt een horloge met een verleden, en als je er naar kijkt voel je dat ook. Los van het feit dat het heel mooi is. Het was ook één van de favoriete horloges van Steve McQueen.
Ik heb bewust voor de 42mm gekozen en niet voor de 39mm, omdat dat te klein is voor mijn pols.
De 42mm valt overigens niet groot dus dat is prima.

Hierbij een paar foto’s:

En voor wie het interesseert, hier staat wat meer informatie:

50 likes

De 417ES is de mooiste John. Goede keuze en begrijpelijk dat jij sympathie hebt voor het merk. Gefeliciteerd met deze coole chrono als NA

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Zo zit het met de bezel? Ik heb wel eens gehoord dat ie makkelijk onbedoeld iets draait.

1 like

ziet er excellent uit :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Heel gaaf. Veel draagplezier!

1 like

Ik heb m net, dus nog geen last van gehad. Maar het zou wel kunnen want hij is “ratellloos” en kan 2 kanten op.

Met Bund… ziet er netjes uit, Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :slightly_smiling_face:

1 like

Mooi horloge met historie, gefeliciteerd :ok_hand:t3:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze inspirerende Hanhart.
Ziet er goed uit.
Fraaie bezel.

Ik wens je er een fijne tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd! Toffe aanwinst!

Fijn horloge, sympathiek merk, mooi met die coin-edge, heel veel plezier ervan!

Prachtige chrono en leuk om een connectie te hebben met een plek waar je graag komt. Heel veel plezier ervan!

Feli met dit geweldige horloge!
Heb er ook eentje gehad en twijfel steeds om hem weer terug te kopen.
In 39 dan deze keer.

Geniet ervan!

Prachtig horloge. Misschien tzt ook eens naar toe rijden. Zover is het immers niet.
Geniet ervan :+1:

Mooi hoor! :ok_hand:Van harte gefeliciteerd!:slightly_smiling_face:

Tof, gefeliciteerd