Lichte wijzerplaten zijn lelijk.
Chronografen zijn nutteloos.
Al een jaar geen horloge gekocht.
Zo begon het.
En toen kreeg ik een mailtje dat ik een leuke bonus kreeg over 2022.
Spontaan zin om weer eens een horloge te kopen.
Geen lichte/witte wijzerplaat, want die zijn lelijk. Geen chrono. M’n voorkeur gaat meestal uit naar redelijk ‘saaie’ wijzerplaten. En chrono’s zijn nutteloos.
Hanhart maakt leuke horloges. Zat met enige regelmaat op de website te kijken. En om één of andere vage reden bleek ik een lichte wijzerplaat met chronograaf toch wel mooi te vinden.
Lang verhaal kort: Ik kreeg een zwak voor de Hanhart Pioneer Monocontrol met zilveren wijzerplaat in 42 mm.
Waarom in 42 mm.? Is toch veel te groot volgens de HF opinie. Ach, heb redelijk normale polsen en heb wel grotere horloges. Enige puntje waar ik even over twijfelde was de lui-to-lug van 51mm. Maar dit blijkt verrassend goed te passen en is in verhouding met het geheel. Een kast van ruim 42mm. en een dikte van 15mm. Geen klein horloge dus.
Na enig onderzoek op HF bleek dit ook nog eens een incourant model te wezen. Dit past dan wel weer bij me. Kwam een topic tegen uit 2016 van @Victor70 en verder niets. Credits trouwens voor zijn foto’s, dat krijg ik niet voor elkaar. En één knopje in plaats van twee, da’s natuurlijk wel veel mooier.
Dus horloge maar besteld. En het mooie is: nadat ik het horloge had besteld, is die gelijk van de website verdwenen
Laatste exemplaar? Hanhart heeft genoeg van dit model? Hoe dan ook, ik verwacht een dikke vette premium mocht ik hem over een paar jaar willen verkopen.
Na dit oninteressante verhaal, een paar foto’s dan maar. Maar wat is dit ding moeilijk goed op een foto te krijgen.
In ieder geval een perfect horloge bij korte broek en t-shirt, of bij je vliegeniers outfit als je even een tochtje met je Messerschmidt gaat maken.
Het is idd de mode. Blijft een dingetje voor mij, want ik kan er maar niet aan wennen. 40 -41 blijft mijn sweet spot.
Blijft toch een gaaf merk. Ook zeer herkenbaar. Je ziet direct dat het een Hanhart is. Kan ook behoorlijk wat banden hebben verwacht ik. Veel plezier ermee
Hanhart is cool . Deze is zeker mooi
Grappig om te lezen dat je niets met lichte wijzerplaten hebt en tevens niets met chrono’s. Lijkt je goed te staan. Gefeliciteerd met deze verrassende NA
Voor de kenners is het natuurlijk overduidelijk een Hanhart. Vrij basic, vrij fors, maar voor de prijs krijg je echt wel iets moois. Zijn niet veel merken waar je een monopusher kunt kopen voor de prijs van een Hanhart, met een behoorlijk aangepast Valjoux 7750 uurwerk.
42 mm. lijkt fors, maar de verhoudingen kloppen gewoon. Met een kleinere diameter wordt het meer een tonnetje, en met een pols van 18 cm is deze prima te dragen.
Gelukkig doen we hier niet aan rationeel denken en/of handelen.