NA Hanhart Pioneer TachyTele 2020

Hier mijn nieuwe Hanhart! de opvolger van de bekende Hanharts uit WWII oa gedragen door Luftwaffe piloten. Oorspronkelijk met het type 40 of 41 handopwind uurwerk met de karakteristieke rode knop voor het resetten van de chronograaf. Dit huidige model is hier op gebaseerd en heeft een Automatisch ETA Valjoux 7753 uurwerk die door Hanhart dusdanig is aangepast dat ook bij deze de rode knop net iets verschoven is zodat hij wat dichter bij de kroon staat. Wat ook heel mooi is de rode minutenwijzer op de rechter subdial die elke minuut een mooie ‘slepende’ beweging maakt. Verslavend om naar te kijken!
Wijzerplaat is een mooi ‘gebroken wit’ en samen met de bedrukking en de wijzers geeft het een mooie ‘vintage’ look zonder alle nadelen van een oud horloge.
Diameter 40 mm en lekker dik met zijn 15 mm (Ik hou van hoge horloges!). Verder natuurlijk mooi bol saffierglas en mooie bezel met ook hier een rood accent!

40 likes

Lekker apart Chris, gefeliciteerd! Die rode wijzer is inderdaad echt gaaf!

Vandaag jouw ex Omega Speedmaster Schumacher Racing omgehad tijdens het werk…

1 like

Mooi. Erg mooi … veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Een prachtig merk met rijke historie. Gefeliciteerd!

1 like

Gaaf hoor!
Niet alledaags, maar erg fraai!:heart_eyes::+1:

1 like

Afgezien van de hoogte, dat zou ik moeten voelen op de pols, vind ik 'm in alle opzichten perfect. Dit zijn chronografen zoals chronografen er uit heuren te zien.

Geweldig. Veel plezier hier mee.

1 like

Dat was precies wat ik zocht :muscle::yum:

1 like

mooie tijd ermee, en een chrono kan hanhart zeker maken :sunglasses:

1 like

Mooie aanwinst!

Draag de mijne ook met plezier

1 like