Het is heel lang geleden dat ik een NA heb geplaatst. Simpelweg omdat ik al lang niets meer gekocht heb. Waarom? Tja. Goeie vraag. Geld is altijd een eerste reden zoals bij zovelen.
Ook heb ik al veel horloges in bezit (gehad) die ik altijd graag wilde hebben. Dus er komt iets meer rust in de verzameling.
Of kwam, eigenlijk.
Want het ging weer borrelen. Ik wilde weer wat kopen.
Maar wat?
Er zijn een paar merken met modellen die ik nog steeds graag wil hebben, maar die voorlopig buiten mijn budget liggen. En ik ben niet zo iemand die 1 of 2 jaar spaart voor een horloge. Ik heb weinig geduld. Ik wil het nu.
En er zijn oh zo vele prachtigheden die wél snel bereikbaar zijn.
Bijvoorbeeld de modellen van Hanhart.
Ik ga al jaren met het gezin op vakantie naar Duitsland. En dan voornamelijk het Zwarte Woud.
Sinds een aantal jaren hebben wij een prima Ferienwohnung adres. Een stief kwartiertje bij Gütenbach vandaan. En wat herbergt Gütenbach?
Juist. De Hanhart fabriek.
Eigenlijk midden in het Uhrenzentrum van het Schwarzwald, wat bekend staat om z’n Kuckucksuhren.
Als je het niet zou weten rij je zo langs de fabriek. Het pand valt niet op, is sfeerloos en saai. Het volledige tegenovergestelde waar de panden en huizen in het Zwarte Woud voor staan: Heimatgefühl en Kultur.
Daarom hebben ze maar Hanhart op het pand gezet zodat je er niet vorbei fahrt
Ik wil iedere keer sinds ik weet dat ze daar gevestigd zijn een bezoekje brengen. Je kunt het museum bezoeken en de Uhrmacher aan het werk zien. Maar het is voor bezoekers nog steeds gesloten ivm Corona.
Hopelijk kan het einde van het jaar wel als we er waarschijnlijk weer zijn.
Ik ben me steeds meer gaan interesseren voor het merk. Dan wel voor de horloges, want de stopwatches waar ze bekend van zijn interesseren me niet zo veel.
En wat hebben ze een aantal prachtige horloges! Vooral de chronografen zijn bijzonder mooi. En zoveel historie.
Ik heb ook altijd een voorliefde gehad voor wat grotere maten, én voor rallyhorloges.
En laten ze nou die 2 samengevoegd in hun assortiment hebben!
De Racemaster GT⚫️, GTF🟠en GTM🔵 .
Allemaal Ø 45mm en 16mm hoog. En met de welbekende rode chronoknop.
Mijn voorkeur ging uit naar de GT. Alhoewel de andere 2 ook prachtig zijn (de GTM is zelfs een monopusher).
Ik wilde er 1 waar de kop al van af was, maar wel als nieuw eruit ziet.
En eindelijk kwam er 1 voorbij op Chrono 24.
De GT. Een “omgekeerde panda”.
Binnen no time was de deal gesloten en de Duitse verkoper stuurde het horloge meteen op, wat na 4 dagen bij mij binnen kwam.
Het horloge is uit 2016 maar het is werkelijk zonder krassen of wat voor rariteiten ook. Het ziet er splinternieuw uit. Ook de band.
Maar die ga ik vervangen. Ik ben niet helemaal kapot van de kwaliteit en het comfort.
Het horloge is in het echt nog mooier dan op de plaatjes, dus mijn foto’s doen niet echt recht aan deze beauty: