NA: Helson Blackbeard

In mijn (kleine) collectie miste ik nog een leuke zomer klok / diver. Ik heb vervolgens een gezocht topic aangemaakt voor een Steinhart Ocean one GMT of titan. Op dat moment dacht ik dat de Steinhart mijn ultieme zomerklok zou zijn. Tegelijk met dat mij een Steinhart Ocean one GMT werd aangeboden, werd mij ook deze Helson Blackbeard aangeboden als mogelijk alternatief. Ik besloot ze beide te kopen om te zien welke mocht blijven en welke weer moest gaan.

Maar wat een gave klok is de Helson!

De Helson heeft veel in zich. Hij is wat vintage, tegelijk een moderne duiker en met de juiste band weer wat meer dressy. Met het vintage en het kleurgebruik in bezel, uur en minuutmarkering vind ik m een beetje op de oudere Omega’s lijken. Maar dan mooier :wink:.

Het horloge wordt geleverd in een water proof hard plastic cilinder. De set is compleet met een mesh en een rubber band, een tool en een pas.

Ik ben niet kapot van een mesh band. Wat echter wel gaaf is aan deze mesh is dat de sluiting gemaakt is naar het idee van vliegtuig stoelriem sluiting. De rubberen band is in Isofrane stijl. Beide voorzien van Helson logo. Voor mij komt het horloge het best tot zn recht met de door mij speciaal aangeschafte bruin leren vintage band. Aangezien de bars geschroefd zijn is het makkelijk banden swappen!

Het horloge heeft een gemiddeld gewicht en draagt heerlijk. Niet onbelangrijk: zeer accuraat en de automaat slaat na de eerste beweging direct aan.

Wat technische specificaties:
-500 m waterbestendig
-Kast is van chirurgisch staal (316L) geborsteld
-Ø 42.5mm
-hoogte 14.8mm
-Lugmaat 22mm
-lug to lug lengte 50.6mm
-geschroefde kroon
-Sapphire crystal, 3.3mm dik -domed- van binnen AR gecoat
-Bezel: Domed Sapphire inleg
-uurwerk: 24 Jewel Miyota 9015 automaat

Ik ben bang dat de Steinhart naast de Helson niet zo veel kans maakt om van de zomer aan de pols te komen. Ik zie het nog even aan, maar ik vermoed dat de Steinhart de ‘battle’ verliest en nog wel eens in het blauwe gedeelte terecht zal kunnen komen.

Suggesties voor mooiere / andere banden voor dit pacht horloge zijn altijd welkom!

23 likes

Nice! Geniet er van!

1 like

Mooi dingetje! a la blancpain, prachtig.
isofrane doet het altijd wel goed denk ik. zowieso rubber natootje en klats.
Vraagje, heb je lumen in de bezel?
veel plezier ermee in ieder geval!

2 likes

Heel mooi!

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan!!
Een robuuste schoonheid voor een zomers horloge plezier!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ja, ik kwam er net achter dat er ook lumen in de bezel zit.

fotoooooooooo (please ) :blush:

1 like

Fijn verslag, gaaf horloge.
Leer heeft ook mijn voorkeur :+1:

1 like

Met het eerste deel ben ik het eens. gave verschijning. Maar het is hier een hommage van:

3 likes

Erg mooi horloge! Geniet ervan.

1 like

wat een pracht , wat een simplistisch mooie praal. oooohhhhhhwwwww drooling my grail.
:star_struck:

1 like

Als ik in de gelegenheid ben, zal ik dat doen!

Wist ik niet, maar geloof je direct. Blijf echter de Helson een prachtig horloge vinden (en wellicht mooier dan de BlancPain :wink:)

1 like

Een hommage van die Blancpain ???
Ja: rond, drie wijzers en een draaibezel.
Maar alles is anders.
Op deze manier is een Eend een hommage van een Kever omdat ze beide een stuur, 4 zichtbare wielen en geen uitstekende kofferbak hebben.

4 likes

Leuk horloge ,veel plezier ermee

1 like

Stoere klok en leuk merk! Gefeliciteerd!

1 like

Mooi horloge, leuke vintage uitstraling. Komt goed deze zomer! :+1:t3:

1 like

:sunglasses:

1 like

Moest ik ook meteen aan denken.
Maar dat komt voornamelijk door de bezel, de rest is
geheel anders.

Blijft een leuk merk. Wil zelf nog eens een eerste versie puck. Mooie zomerklok, veel plezier!

Gr, HJR

1 like