NA Hemel Air League

Mijn laatste NA voor dit jaar is een feit. Of eigenlijk…. Laatste 2 NA’s. Want de laatste aankoop is er 1 met een verhaal.
Zoals ik al meer vermeld heb op HF gaat mijn blik meer en meer naar microbrands. In die wereld gebeuren er mooie dingen. Je kunt voor relatief weinig geld echt iets aparts of moois kopen.
Door wat facebook pagina’s ben ik daardoor o.a. op Hemel terecht gekomen.

Hemel is een microbrand, opgezet door de half Amerikaanse, half Nederlandse Marvin Menke.
Vandaar de Nederlandse merknaam.
De modellen, en dan vooral de chrono’s, trokken mijn aandacht. Maar ondanks de gunstige aankoopprijs is importeren naar Nederland prijzig. Dus dan Chrono24 in de gaten houden.
En daar stond een Air League 40mm. Ik wist dat de 42mm ooit in samenwerking met bezoekers van League of Microbrands was gemaakt. De 40mm is daarna gemaakt omdat er vraag was naar een kleiner model.
Ik wilde liever een 42mm, maar omdat de 40mm een mooie prijs had en uit Duitsland kwam, heb ik na een week nadenken de knop gedrukt.
En ja, dan gebeurt er iets wat altijd gebeurt:
Een halve dag later staat er ineens 1 in het blauw hier op HF, in 42mm.
Het stond er net een uur op. En die moest ik hebben!
Dus snel de verkoper een bericht gestuurd, een mooie deal kunnen maken en binnen no time zat ik in de auto richting het oosten des lands. Gezellig zitten praten met de verkoper, en halverwege de avond was ik weer thuis met deze mooie 42mm Hemel Air League.
Het is een prachtig horloge met een Seagull ST19 (geen hacking dus).
Nu nog de 40mm verkopen :joy:

46 likes

Proficiat met je mooie NA John!

Uiteindelijk wil je een microbrand :+1:.

3 likes

Dankjewel.

Absoluut. Ik heb er nu al een paar. En ze bevallen prima.

1 like

Snel handelen John, dat doe je goed. Air Command vibes, I like. Gefeliciteerd met deze mooie chrono als NA

1 like

Mooie NA, @John!

Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ja… Ik ben een stuiterbal zonder vaste route. :sweat_smile:

Veel draagplezier!

1 like

:joy:
Ach voor die prijzen kan er niet veel fout gaan.
Ik heb er nog 1 duuussss…… :wink:

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Mooi binnenwerk :ok_hand:, geniet ervan :wink:.

1 like

Gefeliciteerd, een mooie aanwinst, geniet ervan :+1:

1 like

Lekker dragen tijdens de kerst! Veel draagplezier

1 like

Zeker!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een magnifieke aanwinst!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

dat zal wel geen probleem zijn zeker?
maar mss gaat de 42mm wel de schop op,
als je eenmaal de twee naast elkaar legt kan het wel eens anders lopen :slightly_smiling_face:
maar draag iig één van de twee met plezier

1 like

Ze hebben geen 42mm meer. Maar ikzelf en wat anderen zijn Marvin aan het kneden om misschien toch weer 42mm uit te brengen. En mijn 19cm pols schreeuwt om 42 :joy:

1 like

Van harte gefeliciteerd John met deze Hemel, leuke/mooie chronograaf. Wens je veel draagplezier :+1: :ok_hand:.

Voor de grap even op Ali gekeken, veel kopieeën worden daar aangeboden hield jou Hemel met die van Ali naast elkaar. Ga het niet met een microscoop vergelijken, maar leek wel een 1:1 wel met ander uurwerk natuurlijk en het materiaal zal ook wel niet veel soeps zijn :wink:

2 likes

Ik heb het ook gezien inderdaad.
Ik heb geen idee, ik ken die van Ali niet.

1 like

Google lens op die van jou en dan kom je er vanzelf :wink:

2 likes

Ach ja. Alles wordt nagemaakt. Ik kan er verder niet zo veel mee

Mooi jorloge. Ook zitten kijken maar was al weg

1 like

Veel draagplezier.

1 like