NA: Het cadeau voor een nieuw bureau.

Sinds een niet al te lange tijd ben ik hier lid op het forum. Dat komt ook misschien omdat mijn fascinatie voor horloges op een redelijk laat moment echt tot uiting is gekomen. Sterker nog, door Corona is pas echt de inner horloge-geek in mij losgebroken.

Als kind/tiener had ik altijd wel een leuke Swatch of Casio om mijn pols, maar heel veel verder dan dat kwam het nooit. Ook in mijn 20-er jaren was ik liever mijn studiefinanciering aan het opmaken aan de sneaker verslaving, maar in die jaren heb ik wel deze swatch (zo goed als) altijd om mijn pols gehad.

Pas sinds een aantal jaar zie ik horloges in een heel ander daglicht. Voornamelijk is Youtube daar een beetje de boeman in. Na veel kijken en luisteren naar verschillende Youtube kanalen begon ik in eerste instantie interesse te tonen in de wat kleinere/goedkopere horloges (wat ook in het begin sneller binnen mn toenmalige budget paste).

Dit begon bij de Casio Duro zon 3 jaar terug. Voor velen wel een bekend "hommage’’ horloge. Little did i know dingen als: pols omtrek, case dikte, lug-to-lug etc.
Het begon mij op te merken dat ik hem wat grof aan mn pols vond hangen, dus begon mijn zoektocht naar iets wat meer verfijnders en toch wat meer karakter.

Dit vond ik in de SKX007. Als cadeau gekregen van mijn vriendin 2 jaar geleden. Natuurlijk een horloge waar lang en breed over geschreven is, daarom zal ik er niet al te veel over lullen.
Het horloge zit top en ook een stuk fijner qua formaat dan de Duro. Sindsdien komt hij af en toe van mijn pols voor het sporten of als ik mijn “dresser” om doe…

Die aankoop heb ik gedaan na lang intensief zoeken. Ik wilde waar voor me geld, zonder al te veel uit te geven. Corona was in het land en mijn werk (evenementen industrie) lag compleet stil. Toch wilde ik graag een nieuw horloge hebben die wat cleaner was. Ook was ik benieuwd hoe een horloge onder de 40mm mij zou staan.

De Casio Edifice EFV-110 was het volgende slachtoffer. Mega licht en klein horloge die onder elk overhemd en trui glijdt. Je merkt haast niet dat je hem om hebt (nogal logisch na een Duro en SKX).

Duikers doen wat met mij. Op een of andere manier trekken zij mij heel erg aan. Dus ik was nog niet klaar…

Daarom heb ik na mijn nieuwe baan mijzelf een nieuw horloge cadeau gegeven! Iets wat lang op mijn lijst stond, maar waar ik in mijn crisistijden net niet naartoe kon sparen. De nieuwe klassieker (in ieder geval in mijn ogen) SPB143. Uiteraard de 2020 versie zonder lume bij de 3.
Bedankt @Royal_Roy voor deze aankoop.

Dat mijn eerste horloge voor een respectievelijk hoog bedrag (voor mijn doen) via HF is doet mij deugd. Ik ben er enorm blij mee! Dus daarom zit ik elke dag met het cadeau voor mezelf achter het bureau.

On wrist foto’s volgen!

Fijne dagen!

69 likes

Mooie klok, goeie gelegenheid om jezelf een cadeau te gunnen👍
Benieuwd naar de wristshots!

1 like

Een mooi bewandelde weg met een mooie vangst! Door zijn eenvoud en en tijdloos design heeft dit horloge veel aantrekkingskracht vind ik. Lekker spelen met verschillende bandjes kan die ook.
Heel veel plezier met je NA!

1 like

Leuk ding en mooi uitzicht daar :+1:

Al helemaal in de sinterklaasstemming :grin:

1 like

Mijn beste,

Zo te zien, de Kop van Zuid!!
Plezant hoor!!
En vanzelfsprekend, “geniet van je nieuwe aanwinst”.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ja, ik ben niet de beste fotograaf. Maar we gaan er iets leuks van maken.

Dankjewel! Sinds 'ie om de pols zit komt 'ie er niet meer af.

1 like

Dankjewel! Helaas met het thuiswerken wordt het moeilijk om zulke shots te maken met de NA.

1 like

Zeker! Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Helemaal correct! In de Rotterdam.

Bedankt!

1 like

Gelijkgezinde. :fist_right: :fist_left:

Prachtige Seiko. :muscle:

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Gefeliciteerd, mooi aanwinst !

1 like

Heel mooi!

1 like

Seiko altijd +1

Geniet ervan!

1 like

Mooi man, gefeliciteerd.

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Mooi horloge. Wens je er heel veel plezier mee.

1 like

Dankjewel allemaal!