NA: Het duurt even maar dan heb je ook wat. (1976 Seiko Lord Matic).

Je kent het vast wel. Je struint in de late uurtjes Marktplaats af en vind opeens een fraai horloge. Wat onderhandelen verder spreken we af en ga er de dag erop naartoe. Zou redelijk straight forward moeten zijn; een half uurtje met de trein en wat minder dan een half uur met de bus. Helaas werd het wat langer en door een inschattingsfout van mijn zijde werd het nog eens 25 minuten door de stromende regen lopen. Maar goed, dat kon de pret niet deren en onder het genot van een warm kop thee om op te warmen, kon ik mijn ogen trakteren op wat ik ging kopen; een Seiko Lord Matic uit 1976.

Ik heb altijd al een zwak gehad voor Seiko. Toen ik klein was en samen met mijn moeder door het winkelcentrum wandelde kwamen wij regelmatig langs de lokale juwelier, waar steevast een flink deel van de etalage was ingeruimd voor Seiko. Nu wist ik niet veel van horloges als kind (nu nog steeds niet), maar op de Ă©Ă©n of andere manier is het merk Seiko altijd bij mij blijven plakken. Toen ik wat ouder werd begon ik mij ook wat in te lezen, en vind het ook gewoon een mooi merk, dat veel heeft gedaan om het horloge als object te democratiseren (samen met Casio) door middel van het quartz mechaniek. Nu is dit natuurlijk een automaat, maar 46 jaar later nog altijd een fraai ogend horloge.

Ben vooral verrast door hoe dun het horloge is, nu heb ik wel 2 automaten in de vorm van 2 Seiko 5’s, maar die zijn toch een flink stuk dikker. De zichtbodem op die horloges zal daar wel mee te maken hebben. De secondewijzer loopt toch ook een stuk vloeiender dan bij voorgenoemde Seiko’s, ook een mooie bonus. Mijn Seiko Type II Quartz lijkt op het oog wat dikker te zijn, had dat toch niet verwacht eigenlijk. Genoeg geblaat, tijd voor foto’s!

60 likes

Vintage seiko is gewoon heel nice. Zeker voor t geld.

:ok_hand:

1 like

Mooi hoor, gefeliciteerd!

1 like

Respect dat je al die ellende met het ov doet pff. Veel plezier met je aankoop :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Toffe vintage aanwinst. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Prachtig, rustig en stijlvol horloge. Tijdloos! Heel veel plezier ermee!

1 like

Fantastisch horloge, goede smaak, veel draagplezier en mocht je er ooit vanaf willen … :crazy_face::wink:

1 like

Gefeliciteerd, super mooi horloge :ok_hand:

1 like

LMs zijn gewoon mooie horloges. Mooie aanwinst, geniet ervan.

1 like

Leuk verhaal,
Have fun,
Met je nieuwe Seiko aanwinst
:ok_hand:

1 like

Hele mooie vintage Seikođź‘Ś

1 like

Super tof, geniet er van!

1 like

Mooi ding man. Heel veel plezier ervan.

1 like

Nice ! :ok_hand: Veel plezier ermee

1 like

Leuke aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Mooie aanwinst, gefeliciteerd en veel draagplezier :+1:

1 like

Bedankt voor alle leuke reacties!

Ik kom er niet achter hoe ik meerdere reacties kan quoten, dus ik doe even taggen.

@Roly Op zich viel het wel mee, heb geen auto dus doe heel veel met het OV, maar dit was een van de mindere ervaringen zullen we maar zeggen. Gelukkig was de verkoper zo vriendelijk om mij met de auto bij de bushalte af te zetten, dat scheelde toch weer een aantal minuten door de regen lopen. Topservice.

@Muldrix Dat ben ik voorlopig niet van plan haha, maar zal het in het achterhoofd houden mocht ik er genoeg van krijgen ooit. :wink:

Moet zeggen dat ik het uurwerk op geen fout kan betrappen, heb het horloge alleen tijdens het werk niet om (doe werken met mijn handen, mag wel een horloge om maar daarvoor gebruik in een F-91W), maar zodra ik thuis ben draag ik deze. Zal zeker door de wittebroodsweken komen voordat het horloge in een meer regulier regime belandt, maar ben er nog steeds zo blij als een kind mee. Heb het horloge om middernacht goed gezet en voor zover ik kan zien loopt het uurwerk met maar een paar seconden achter per dag. Top!

Nog een klein vraagje tussendoor: Het lijkt alsof ik niet meerdere reacties van mensen direct kan quoten, is dat een TL-1 dingetje? Als ik op de “Antwoorden” button klik verandert degene die gequote wordt telkens en kan geen meerdere reacties tegelijk selecteren.

2 likes

Kan zeker.

2 likes

Maarten van harte proficiat met je mooie Seiko Lord Matic :ok_hand:Dit horloge zal met zijn indices en wijzerplaat super schitteren in allerlei lichtsituaties (ook eigen ervaring ); dat verveelt nooit .Je hebt de nodige inspanningen moeten leveren om het te krijgen lees ik in je leuke introductie :+1: Veel plezier ermee !

1 like

Mooie nieuwe aanschaf! Vintage Seiko’s zijn altijd mooi om te hebben. Geniet ervan.

1 like