NA (het horloge van het verkeerde knopje op CW)

Het weekend binnengekomen, het horloge waar ik te veel voor heb betaald op catawiki (zie eerdere topic), omdat ik het verkeerde knopje had aangeraakt bij het bieden…
De Sandoz electronic swissmatic, met mooie blauwe opgelegde indexen. Het balanswiel wordt electronisch in werking gezet. Het is dus een horloge met batterij dat tikt als een mechanisch horloge. Als het goed is zit er een Esa 9157 in. Het horloge is dan in ieder geval van na 1975. De secondewijzer sleept zichzelf mooi voort met 8 bewegingen per seconde (28800p/h). Waarschijnlijk te veel betaald maar ik ben er blij mee. Nog even een mooi (grijs) leren bandje erop zetten, want de stalen rammelband die er nu opzit is nog erger dan die van een Vostok.

Dan nu de foto’s:

20 likes

Altijd leuk zo’n electriche balans. Geniaal bedacht, jammer dat het zo gevoelig is. En misschien is nu ik er zo over na denk het een logische tussenstap naar een quartz… Grof heeft het behoorlijke overeenkomst.

Maar gefeliciteerd met je perongeluk aankoop. Als je er blij mee bent is alles toch okay :slightly_smiling_face:

Mooie aanwinst, niks mis mee al had je het niet zo bedoeld :smiley:
Op leer nog veel mooier inderdaad, veel plezier ermee :+1:

Beste, in ieder geval een mooi horloge , veel draagplezier ermee.

Nou, dat kon minder! Zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet. Bandje is praktisch nieuw zo te zien.
Zal een esa elektromechanisch uurwerk in zitten.

Ik weet natuurlijk niet wat je betaalde, maar
Mooi horloge, prima aankoop! :ok_hand:
Mild blauw leren bandje en hij is af

Mooi en bijzonder horloge deze Sandoz. Enige tijd geleden kreeg ik per toeval een gouden Sandoz handwinder uit de vijftiger jaren in m’n bezit. Dit horloge is ook van een mooie kwaliteit. Veel plezier met je aanwinst!

Leuke aanwinst! Ik heb zelf ook een aantal transistorized electric uurwerken gehad: De ESA 9150, 9154 en 9157 en de Timex M41. Goede ervaringen mee en ze klinken zo apart! :slight_smile: :+1: