NA: Het is toch de Rolex 116610 geworden!

Hey mede Horloge-junkies,

Zoals een aantal van jullie wisten was ik na het verkopen van mijn mooie 16610 op zoek naar zijn maxi case variant.

Waarom de sub? Tja… James Bond… Mn oude duik-hobby… maar vooral vind ik het echt een tof ingetogen top klok. Verbazingwekkend past hij echt overal bij!

Waarom maxi case? Ik heb met verschillende leden contact gehad om ervaringen te delen. En bovendien had een vriend van mij er eentje (116610) en ik was op slag verliefd…

Natuurlijk heeft het oudere model de charme van de smalle lugs, de historie, de mooie aluminium bezel, de toch wel iconische oyster clasp, etc etc

Maar op moment dat je de maxi case versie draagt met de massieve schakels, de clasp en de robuuste uitstraling van de kast dan is ie wel erg lekker om te dragen. Je voelt echt dat je een klasse apart om hebt. En dan de ceramische bezel… Some love iT Some dont… ik vind hem heel gaaf. Beetje glimmen mag van mij en vooral het feit dat de bezel soms wat grijs oogt, de mooie in gestanste/ ingebakken platina markeringen er op… lekker hoor!

De 116610/ 114060 boven de 16610/14060… nee is gewoon anders ik vind beide echt top. Maar voor nu zeker de voorkeur naar de 6-digit refs.

Tja en dan de vraag wordt het een sub of sub date. Ga je voor symmetrie/ schoonheid of ga je voor zeg maar volledig. En aangezien ik het horloge veel zal dragen ook voor werk had ik een lichte voorkeur voor de date. Zeker de enthousiasme van @Bertus1 voor de 114060 heeft me echt doen twijfelen want idd de wijzerplaat is echt mooier. En als ik al een hele collectie had dan was die keuze snel gemaakt. Ook @Schoen maakte de keuze niet makkelijker…

Ik heb ook nog even gedacht voor een variant zonder cyclops want dan heb je die symmetrie terug. De sd4k of sd43 was te ver boven budget. De deepsea vind ik qua wijzerplaat echt gaaf. @Drebin kwam al snel met een reality check dat met smalle polsen het meer een fitness oefening ging worden wanneer je deze deepsea gaat dragen dan dat het plezierig wordt…

Ik had zoiets: als ik ‘the one’ tegen kom dan merk ik vanzelf of het een 116610 of 114060 gaat worden.

En dan ga je fanatiek op zoek… in augustus 2019… wordt het nieuw of pre-Owned… een willekeurige grijze handelaar vraagt al snel 10k+!!! Damn! Precies een jaar geleden stonden ze op HF nog te koop voor 6/7k… en ook pre-Owned heb ik de klokken als een raket zien stijgen… ik heb nog pogingen gedaan op Mp. Waarbij ik op een gegeven momenten afspraak had met iemand in een restaurant… waarbij de klok in echt erg gebruikt leek te zijn en het verhaal voor mijn gevoel ook niet echt klopte… toen ik zei niet te willen overgaan tot een deal werd de situatie nog minder gemakkelijk! Pfff buy the seller is voor mij prio 1 geworden.

Al snel merk je aan je zelf dat je mee gaat in die prijsstijgingen… alles beter dan een groot risico lopen…En dus weer verder zoeken, via handelaren en goede juweliers. @Crownguard nog gevraagd maar die had er eentje (116610) die net verkocht was… ondertussen bij Gassan tot versleten deurmatten aan toe langsgeweest… en maar niks…

Op een gegeven moment op Mp toch een mooie set gezien… ik eerst eens met de verkoper praatje maken via Mp… er was snel een klik, iemand die in dezelfde sector werkt en merkte dat zeer fanatieke horloge verzamelaar was. Erg zuinig en echt werkelijk alles bewaard. Sleeve, dozen, tags, garantiekaart, boekjes, zelfs de stickers die op het horloge hebben gezeten, plastic, zelfs de pinbon! Afgelopen maandag afgesproken bij de bank… en daar lag de doos op tafel… sleeve er af… doosdeksel er af… en ja hoor… alles er bij en in nieuw staat… deal gesloten! En afgesproken om contact te houden om over horloges te blijven kletsen!!! Happy! En dus is het een Rolex 116610LN geworden uit eind 2015. :ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3: Erg blij mee! Succesvolle afsluiting van dit project!

Thanks iedereen voor het meedenken!!

Sorry voor het wat uitgebreide verslag… en nu genoeg gekletst, de foto’s…

78 likes

Enjoy :ok_hand:

1 like

Kan je toch nog stickers lospielen als je wil. Hieperdepiep met de sub!

1 like

@Flipperkast

5 likes

Van harte proficiat!

:beers:

1 like

Mooi man! Proficiat!
Veel beter dan die dikke SD :wink:

2 likes

Zeer mooi

1 like

Gefeliciteerd! Prachtig :+1:

1 like

Zeker weten! :muscle:t2:

1 like

Eh… dat ben ik niet met je eens. :beers:

1 like

Lekker bezig en gefeliciteerd! :sunglasses:

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze fenomenale aanwinst.:sunglasses::+1:

1 like

Gaaf horloge!
Veel plezier ervan.

1 like

Geweldig toch.

Heerlijk ook om te lezen…

1 like

image

3 likes

Gefeliciteerd man!

1 like

Ok fair.

Maar ik kan wel 7 argumenten verzinnen waarom.

:rofl:

2 likes

Ik ook. Maar die 116610 is ook helemaal top. Daar ga je zeker plezier van hebben!

2 likes

Zeker weten! Kan ik ook 7 argumenten voor bedenken! :sunglasses:

1 like

Genieten! :smile:

1 like