Na het kwartetje en het trio: drie duo's

Na mijn aanwinst van vandaag heb ik van drie merken twee horloges. Drie duo’s dus. Gelukkig voor morgen nog geen problemen met kiezen. Dat wordt gewoon m’n nieuwe aanwinst!!!

Duo Seiko:

Natuurlijk een monster! Met een simpele mod die me toch telkens weer aanspreekt:

De Seiko SARB063, de Alpinist. Dit is de gelimiteerde versie die speciaal voor Japan is gemaakt. Er bestaan er slechts 500 van. Met dank aan Rob van Monsterwatches voor de import!

En dan een ‘heel snel’ duo…

Twee Omega speedmasters, beide gaan ze al wat langer mee. De eerste sinds 1972 en de andere sinds 1989.

De Speedmaster Mark II Racing. Echt een topklok met veel draagcomfort ondanks de dikte. Compleet met doos en orginele band. Hier voorzien van een nieuwe band maar de kast is nog in onbewerkte orginele staat.

En de Speedmaster Pro 1989 20th Anniversary. Ook een Limited maar met 4000 stuks is dat natuurlijk meer een ‘papieren’ limited dan dat er weinig van zijn. Wel voorzien van een top band en die prachtige lange R op de wijzerplaat.

En dan het laatste setje. De Dweller gaat alweer een half jaartje of zo mee. Eerst helemaal top, toen wat twijfel maar nu weet ik het zeker: helemaal top. Heerlijk draagcomfort, perfecte maat voor mij en past bij (zo’n beetje) elke gelegenheid.

Kijk, kan echt voor bijna elke gelegenheid. Zelfs op vaderdag… :smiley:

En sinds enige tijd toch besloten dat er een ‘setje’ moest komen. De Breitling Navitimer Spatiographe (oh, oh wat is die toch mooi) moest er voor wijken. Kreeg gewoon geen polstijd. Ik was altijd bang er dat iets mee gebeurde. En sinds ik de Explorer bij S&C een keer had geprobeerd en onlangs hier een mooie van Marc voorbij zag komen was ik om. Prachtklok en wit dus effe helemaal anders tov de rest van de collectie. Vandaag opgehaald en bijna helemaal compleet. Ik mis 1 boekje maar dat vind ik nog wel ergens.

Potverdorie dat is een mooie collecitie.

Allereerst de ExpII echt verreweg het mooiste model van Rolex wat ze nog voeren. Ook goed om te zien dat de lelijke rolex ring er niet in zit. Die hoort namelijk niet thuis in deze topper.

Verder zie ik nog hele andere mooie horloges. De SD het echte mannen horloge is natuurlijk een super klok en moet je niet meer weg doen net zoals de ExpII.
Vind de Seiko uit Japan ook een super gaaf horloge en viel me meteen op!

De rest is ook mooi, maar laat het voor nu maar even hierbij!!

Veel draagplezier de komende tijd! :slight_smile:

geweldig !! proficiat met deze aanwinst (tu)

Fantastisch,(tu) (tu)wat een mooie aanwinst. Gefeliciteerd en veel draagplezier.

Pracht aanwinst!

Goede opbouw in de foto’s ook (tu)

Proficiat! Mooie setjes!!

Tjonge, bijna was die mooie Sea-dweller weg heh :wink:

Proficiat met de ExpII(tu)

Svp meer foto’s, ook van de toebehoren!!!

Toebehoren helaas niet helemaal compleet. Ik mis het Explorer boekje. Oyster boekje wel aanwezig. Verder wel een extra boek erbij over de Explorer. Ik kan het zelf niet inschatten maar volgens de verkoper ook al redelijk zeldzaam.

Ik zal zsm foto’s maken.

El penumbra Schreef:

Toebehoren helaas niet helemaal compleet. Ik mis
het Explorer boekje. Oyster boekje wel aanwezig.
Verder wel een extra boek erbij over de Explorer.
Ik kan het zelf niet inschatten maar volgens de
verkoper ook al redelijk zeldzaam.

Ik zal zsm foto’s maken.

Is nog niet heel zeldzaam. Even vragen op het Rolexforu
, denk dat iemand het daar gewoon heeft liggen. Of even op Ebay.

suc6

Wel jammer van die Breitling.
Maar die Rolex duiker is (tu)

Die Speedmaster Mark II Racing is dat ook handopwinder?

Wow wat een pracht collectie!!

Veel plezier ermee, maar dat lijkt geen opgave zo te zien!!

Groet, Justin

Yep, zelfde uurwerk als de ‘gewone’ Speedy.

En dit is m’n oudste maar heeft de minste afwijking van allemaal!

Mooie duo’s, alle drie! Ontbrekend Rolexboekje is wellicht te koop via Xelor (Rolexforum). Die heeft veeeeeel!

http://www.rolexforum.nl/topiclist.php?forum=20

hans

Hoi,

Wat een mooie collectie.
Die eerste Omega is toch wel fantastisch, terwijl vintage normaal niet eens zo mijn ding is. Ik vind de afwijkende kastvorm gewoon heel leuk. En de rest ook.
Met Omega kan je eigenlijk bijna niet fout gaan.

Zo’n moonwatch is best bijzonder, desondanks heb ik er minder mee.
De eerste Omega uit dit rijtje is gewoon leuker.

Veel plezier,

Groet,

Nico.

Heerlijke, wonderschone, gevarieerde verzameling zo!
Van mij mogen ze blijven komen, die kwartetjes etc! (tu) (:P)

Mooie collectie, Alex! Beetje jaloezie is wel op zijn plaats…:~

Eric

EricPP Schreef:

Mooie collectie, Alex! Beetje jaloezie is wel op
zijn plaats…:~

Eric

Met een goed bod kun je dat voor de bovenste vier ongedaan maken… :smiley:

XXoF Schreef:

Proficiat met de ExpII(tu)

Svp meer foto’s, ook van de toebehoren!!!

Tadaaaaaaaaaa… :)-D

Mooie foto’s, denk dat die veel draagtijd krijgt!! :slight_smile:

Prachtige collectie…

Geniet ervan.