Na jaren zoeken (en een keer bijna raak) heb ik dan eindelijk mijn perfecte horloge met geïntegreerde band gevonden. Jaren geleden eens het aankoop topic van @Mafkees gelezen en sindsdien verliefd op de Eterna Royal Quartz. Maarja, ze zijn zeldzaam en tref maar eens een mooi exemplaar! Paar jaar geleden eens veel te veel betaald voor een mooie uit België, helaas bleek de band 1 schakeltje te kort. Schakels nergens vinden natuurlijk dus hij moest weer retour… In de jaren daarna zo nu en dan nog eens een Google zoektochtje zonder soelaas…
Vorig jaar een mooie vervanger gevonden die ook bijna alle boxjes wel tikte:
Helaas moest ook van dat horloge afscheid genomen worden toen hij per ongeluk in mijn broekzak zat toen mijn lieftallige wederhelft deze broek in de wasmachine pleurde (NSFW)
Ferrie Schweitzer gaf het eindoordeel, total loss. Goed, kan gebeuren.
Toen las ik van de week het aankoop topic van @Brodie, ook iemand die een zeer aardige selectie vintage horloges met geïntegreerde band heeft, en toen ging het weer jeuken. Hup, nog een rondje googelen en ja hoor! Op eBay stond sinds een paar dagen een (ogenschijnlijk) mooi exemplaar te koop in Duitsland. Mooie prijs ook (de helft van wat ik er een paar jaar terug bij de Belgische vintage handelaar voor aftikte) dus meteen een bericht gestuurd. Mega aardige Duitser dus de deal snel beklonken. Vandaag pakketje in mijn hand gedrukt door de DHL man, dus daar issie:
Prachtige staat, een volledige extra band en sluiting in nieuwstaat er gratis bij. Ik kan wel janken. Alles over dit horloge heeft @Mafkees al geschreven in zijn aankoop topic, dit horloge was in de jaren 70 gewoon DE SHIT, en dat is het nu nog steeds!
Ik ben blij!
De groeten!