NA: Heuer Autavia 2017

Beste mede horloge enthousiasten, soortgenoten,

Deze nu twee weken in mijn bezit na een lange zoektocht. Toen in 2016 duidelijk werd welke Autavia als soort van re-issue uitgebracht zou worden na diverse online stemmingen onder fans van het merk/model wist ik al dat ik ‘m wilde hebben.
Een jaar geleden tijdens de SIHH werd ‘ie officieel aan de wereld voorgesteld en toen is er meteen een telefoontje naar een bekende landelijke juweliersketen gegaan.

Eindelijk, na eindeloze beloften en belletjes met de juwelier in kwestie en zelfs TH NL (ik zou absoluut de eerste in NL zijn die ‘m geleverd zou krijgen) kwam ‘ie in juni.
Op leder, waar ik ‘m toch echt op metaal had besteld.
Maar over de versie op de “beads of rice” band konden ze me niets vertellen. TH NL had geen idee of die überhaupt wel naar Nederland zou komen pfffff.

Hoop opgegeven, dus maar in het buitenland besteld. Ik zag ‘m overal op instagram voorbij komen, behalve hier in de lage landen. Maar ook via het buitenland bleek het een lastige opgave (hoewel ik ‘m tussendoor wel in Londen tegen kwam). Via Duitsland uit Italië heeft ‘ie nu alsnog een warm welkom gekregen hier, maar het heeft langer geduurd dan ik ooit vermoed had.

Oké, hij is flink. Een goede 42mm en draagt veel groter dan een Speedy.
De dikte staat mij niet tegen, al vraag ik me af waarom dit manufactuur zou dik moet zijn.
Over het manufactuur, Heuer02, ziet er top uit en heeft 75u power reserve. Het is helaas nog te kort op de markt om te kunnen beoordelen hoe betrouwbaar het is. Het sportieve karakter van het merk TagHeuer in het achterhoofd houdend verwacht ik een betrouwbare en accurate krachtpatser. Echter, dit blijft gissen. Voor service ben je in ieder geval afhankelijk van TH zelf, wat ik als een nadeel zie (maar kan ik me overheen zetten).
Hij is ook blingbling. Als ‘n malle! Volledig gepolijst, dit zal ongetwijfeld een hoop mensen niet bevallen. Maar, in die zin brengt ‘ie wel balans in mijn collectie.
Onder een overhemd/pullover is ‘ie te groot. Maar het is dan ook echt een zomerhorloge, onder polo of opgestroopte mouwen staat ie top, mits niet te kleine polsen (die van mij zijn ruim 17,5cm).

Dan de band, die is gewoon fantastisch! Het is één van de mooiste, zo niet de mooiste, moderne “beads of rice” band! Zo één wilde ik graag in mijn collectie, het is retro, een tikkeltje fout misschien, maar ik hou ervan! Kwam alles maar op deze manier terug.
Ik heb de band ingekort, deze zit heel vernuftig in elkaar met dubbele buisjes en pinnen. Helaas niet geschroefd, maar ik denk dat een geschroefde dergelijke band ook niet mogelijk is of bestaat. (Correct me if I’m wrong).

Kortom; prachtig, aanwezig, shiny, genieten!
En als u van klassieke dresswatches houdt, dan is dit niet uw ding.

Dank voor het kijken, geniet u mee van de plaatjes (het schijnt overigens dat ‘ie sindskort wel sneller te bestellen is via het NL netwerk).

De plaatjes:

97 likes

Hij ziet er te gek uit op de BOR band! Panda dial fan trouwens? :wink:

1 like

Schitterend!:heart_eyes:
Veel draagplezier gewenst

1 like

Rev Panda fan, al sinds ik in de wieg lag :wink:

1 like

Prachtig horloge. Wel erg fors inderdaad.

Ondertussen hebben wij er 2 op voorraad liggen :thinking:

1 like

Gefeliciteerd, mooie aanwinst en staat je goed!

1 like

Schitterend icoon! :heart_eyes::+1:

1 like

WOW!!!

schitterend!!!
veel plezier ermee!!

1 like

Erg blinkend maar toch erg mooi.
:+1:
Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Als ik dat geweten had… :wink:

1 like

Prachtig zeg, gefeliciteerd :+1:

Gaaf horloge, wel een dikke klatser zo. Zeker op staal. Wel een mooie band.

Mooi hoor :ok_hand:

En was dat toevallig in 1976?

4 jaar later :sunglasses:

1 like

Whoop whoop, da’s een hoop glimmerdeglim inderdaad :sunglasses:! Knappe aanwinst, gefeliciteerd!

Voor de volledigheid: dit was de aanleiding :wink:

image

1 like

Gefeliciteerd Erik.
Mooi verhaal en mooie foto’s.
De aanhouder in je heeft gewonnen.
Veel plezier met je NA.

1 like

Gefeliciteerd!

Prachtig ding he!! Wauw! BOR banden moet ik normaal van braken maar het totaalplaatje klopt en hij lijkt als gegoten op jou!

Geniet er van (zeker op zonnige dagen natuurlijk)

1 like

Wow, mooie aanwinst!

1 like